اخبار صنعت تصفیه آب صنعتی و کشاورزی ایران

خرید متابی سولفیت سدیم (سدیم متابی‌سولفیت)

وظیفه متابی سولفیت سدیم تفکیک کلر آزاد آب خام می‌باشد که در ممبران اسمز معکوس، کلر آزاد مشکلی ایجاد نکند. متابی سولفیت سدیم MSDS یکی از مواد مصرفی دستگاه تصفیه آب صنعتی می‌باشد که این شرکت به مشتری‌های خود نمونه‌های با کیفیت با خوراکی آن را توصیه می‌کند تا دستگاه تصفیه آب مشکل خاصی در این باب نداشته باشد.

به منظور بررسی و خرید محصولات، بر روی دستگاه تصفیه آب صنعتی کلیک کنید.

همزمان با ممبران تصفیه آب صنعتی از شرکت آتیه انرژی تلاش. می توانید از مشاوره رایگان این شرکت در زمینه بهره برداری صحیح از دستگاه آب شیرین کن و همچنین رفع عیوب احتمالی و دیگر مسائل و مشکلات دستگاه های تصفیه آب صنعتی بهره مند بشوید. شرکت آتیه انرژی تلاش از سال ۱۳۷۹ در زمینه تولید و نصب سیستم های آب شیرین کن صنعتی در کشور فعالیت می کند.

بیشتر بخوانید: بررسی دستگاه ممبران تصفیه آب صنعتی

نتیجه استفاده از آب شهر در آب شیرین کن صنعتی

اگر در آب شیرین کن صنعتی از آب شهر استفاده شود، معمولاً کلر آزاد آب در آن باعث ایجاد مشکل روی ممبران اسمز معکوس می‌شود که باید حتماً کلر آزاد آب با تزریق متابی سولفیت سدیم از داخل آب حذف شود.

به منظور بررسی و خرید لیست محصولات، بر روی لامپ یو وی کلیک کنید.

در مورد سدیم متابی‌سولفیت باید گفت با توجه به اینکه ممبران های پلی آمید فقط می‌توانند خیلی کم کلر آزاد را تحمل کنند. البته بستگی دارد که بقیه عضوها در آب خام کلر با مقدار کم باعث جدا سازی ممبران پلی آمید شود. منیزیم، مس، آهن و انواع فلزهای مربوطه به سبب کاتالیزور موجب سریع‌تر شدن اکسیداسیون به وسیله کلر می‌شود. این خواص کاتالیزوری برای انواع اکسید کننده‌ها از جمله اوزون، ید وجود دارد.

بعضی از شرکت‌های که در ساخت کلر زن فعالیت دارند میزان کلر تعین شده برای ممبران پلی آمید محصول خود را مشخص می‌کنند. واحد اندازه گیری میزان کلر بر حسب PPM عنوان می‌شود. که این میزان از حاصل ضرب اندازه کلر آزاد درون آب خام درساعتی است که ممبران با آن در ارتباط است.

برای مثال اگر مقدار تعین شده یک ممبران پلی آمید مثلاً 1000 PPM باشد این ممبران قبل از آسیب رساندن به آن می‌توان آب خام به مقدار 0.1 PPM کلر در زمان ده هزار ساعت امکان پذیر باشد. در شرایط امروز غالباً سیستم‌های آب شهری از کلر و آمید به جای کلر تحت عنوان بایو ساید مورد استفاده قرار دارد.

کلر و آمید در مقایسه با کلر آزاد فعالیت کمتری دارد. فواید کلر آمین در مقایسه با کلر آزاد این است که با مواد ارگانیک واکنش نشان نمی‌دهد و در نتیجه مواد سرطان زا در آب تشکیل نمی‌شود. میزان غلظت کم کلر آمین با ممبران های نازک پلی آمید راحت‌تر به هم مرتبط هستند. در تصفیه آب شهر با اضافه کردن آمونیاک کلر آزاد را تبدیل به کلر آمین می‌کنیم

باید توجه داشته باشیم که کلر آزاد یکی از عوامل خراب کننده ممبران می‌باشد و باید قبل از این که آب وارد ممبران شود کلر آزاد آن را حذف می‌کنیم.

روش‌های حذف کلر آزاد از آب خام:

  • استفاده از فیلتر کربن می‌تواند کلر را حذف کند
  • اضافه کردن سدیم متابی‌سولفیت به آب خام موجب حذف کلر می‌شود.
  • به مقدار معینی متابی سولفیت سدیم را با آب مخلوط می‌کنیم و به وسیله دوزینگ پمپ به آب خام تزریق می‌نماییم.
  • طریقه میزان مضرف متابی سولفیت سدیم: برای مثال اگر میزان کلر آزاد 1.2 PPM باشد باید 2.2 PPM متابیسولفید تزریق شود.
  • باید در نظر داشته باشیم که میزان تزریق متابی سولفیت سدیم نه خیلی کنم باشد نه خیلی زیاد چون در دوحالت برای ممبران مضر است.
  • اگر کم تزریق شود کلر از سطح ممبران عبور می‌کند و موجب اوت شدن و خرابی ممبران می‌شود و اگر زیاد تزریق شود باعث گرفتگی و ایجاد رسوب در سطح ممبران می‌شود.
4/5 - (1 امتیاز)

شرکت آتیه انرژی

شرکت مهندسی آتیه انرژی تلاش بادراختیار داشتن کادری متخصص و متعهد خدمات خود را در زمینه ی مشاوره و طراحی ، ساخت وتولید سیستم ها و فرایندهای جدید تصفیه آب، ساخت واجرای سیستم های تصفیه آب صنعتی و پکیج های تصفیه فاضلاب، خدمات خود را بدین شرح اعلام میدارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا