ممبران تصفیه آب صنعتی (ممبران دستگاه آب شیرین کن)

قیمت ممبران دستگاه تصفیه آب صنعتی و ممبران آب شیرین کن

ارائه  ممبران تصفیه آب صنعتی یا همان ممبران دستگاه های آب شیرین کن و توزیع آن به صورت عمده در کشور از سال 1379 توسط شرکت مهندسی آتیه انرژی تلاش انجام می گیرد

با توجه به اینکه ما در زمینه طراحی و ساخت انواع آب شیرین کن صنعتی اسمز معکوس نیز فعالیت داریم، لذا شناخت کافی روی کیفیت غشاءها را داشته و در انتخاب تولیدکنندگان خارجی فیلتر ممبران، بالاترین دقت را مبذول می داریم.

قیمت ممبران دستگاه تصفیه آب صنعتی

  • شرکت اتیه انرژی وارد کننده عمده ممبران تصفیه آب صنعتی فیلمتک csm ،filmtech
  •  lanxess آلمان، Hydranautics، ونترون چین، ممبرانیوم روسیه و توری ژاپن Toray است.

ممبران های ارائه شده توسط ما، در انواع مختلف 4021، 4 اینچ و 8 اینچ عرضه می گردد.

همزمان با خرید ممبران تصفیه آب صنعتی از شرکت آتیه انرژی تلاش، می توانید از مشاوره رایگان این شرکت در زمینه بهره برداری صحیح از دستگاه آب شیرین کن و همچنین رفع عیوب احتمالی و دیگر مسائل و مشکلات دستگاه های تصفیه آب بهره مند شوید. ما  نزدیک به سه دهه است که  در زمینه تولید و نصب سیستم های آب شیرین کن صنعتی در کشور فعالیت می کنیم.

استفاده از متخصصان متعهد و تحصیل کرده باعث شده است که با تلفیق علم و تجربه بتوانیم خدماتی مناسب به مشتریان عزیزمان ارائه دهیم تا در زمان بهره‌برداری از این دستگاه تصفیه آب صنعتی، با کمترین مشکل احتمالی مواجه شوند.

اگر با ما در تعامل باشید می توانید از راهنمایی های ارزشمند کارشناس های ما استفاده کرده و عمر مفید ممبران تصفیه آب صنعتی خود را بالا ببرید. یکی از دلایل پایین آمدن عمر غشاء در دستگاه ها، استفاده از مواد مصرفی با کیفیت پایین و تشخیص میزان تزریق و نحوه تزریق صحیح آنتی اسکالانت و مواد شستشو  فیلتر ممبران است.

به منظور بررسی و خرید لیست محصولات، بر روی دستگاه تصفیه آب صنعتی کلیک کنید.

ما به شما کمک خواهیم کرد که نگهداری دستگاه آب شیرین کن صنعتی  و بالا بردن طول عمر  ممبران  را بر طبق مسائل علمی روز انجام دهید.

قیمت ممبران اسمز معکوس

قیمت ممبران آب شیرین کن اسمز معکوس

بعضی از خریداران محترم این سوال برایشان پیش می آید که تنوع قیمت ممبران آب شیرین کن اسمز معکوس به چه دلایلی است. در ادامه متن توضیحات مختصری در این زمینه آورده شده است

قیمت ممبران تصفیه آب صنعتی بستگی دارد به آنالیز آب خریدار محترم و همچنین میزان آبی که میخواهد توسط دستگاه تصفیه  اب صنعتی تصفیه نماید

قیمت ممبران 4 اینچ فیلمتک چقدر است ؟

قیمت این محصول  بستگی به انتخاب کیفیت ممبران دارد  . کیفیت ممبران نقش مهمی در قیمت ممبران دارد .البته آنالیز آب نیز میتواند در انتخاب نوع ممبران کمک کند.ولی با توجه به اینکه در چند سال گذشته تولیدکنندگان بی تعهد شروع به تولید ممبران های بی کفیت کرده اند و بنام کمپانی های بزرگ کپی میکنند انتخاب ممبران سالم و اصل را برای خریداران سخت کرده اند

به محض اینکه ممبران را وارد دستگاه تصفیه آب صنعتی کنیم اپراتور متوجه اصل بودن یا کپی بودن فیلتر ممبران صنعتی خواهد شد. چرا که غشاء فیلمتک اصل این قابلیت را دارد که تی دی اس را بسته به شرایط آب بین 95 تا 98% پایین آورد و میزان دبی تولیدی عرف ممبران را داشته باشد. ولی معمولاً غشاء های کپی دارای این شرایط نیستند.

قیمت ممبران 8 اینچ فیلمتک اصل چقدر است ؟

قیمت ممبران فیلمتک هشت اینچ در  نیز با توجه به اصل بودن ممبران و کمپانی تولید کننده متفاوت است. با توجه به اینکه بعضی از خریداران محترم تقاضای غشاء با قیمت مناسب تری را دارند، می توانیم ممبران های  دیگری را به خریدار معرفی نماییم  که از لحاظ میزان تولید و تی دی اس با فیلمتک برابری می کند.

ممبران تصفیه آب صنعتی باید حداقل سه سال برای یک مصرف کننده راندمان مفید داشته باشد جهت کسب اطلاعات بیشتر در باره قیمت فیلتر ممبران صنعتی حتما با کارشناس های ما در تماس باشید

به منظور اطلاعات بیشتر درباره دستگاه های آنتی اسکالانت آتیه انرژی، بر روی دستگاه آنتی اسکالانت کلیک کنید.

فیلتر ممبران تصفیه آب
Membrane-filters-of-water-purifier

فیلتر ممبران صنعتی، یکی از مهم ترین و حساس ترین بخش ها از یک دستگاه آب شیرین کن صنعتی اسمز معکوس است. زیرا اصلی ترین کار برای پالایش اب را ممبران  انجام می دهد و فشار اصلی بر روی  فیلتر ممبران است. نظر به اینکه ممبران تصفیه آب  خیلی حساس است باید سعی کرد هیچگونه ناخالصی و مواد مضر برای ممبران داخل آن نشود.

لایه ای نازک که منافذ آن اندازه ای کمتر از یک میکرون دارد و اجازه عبور یون های خاصی را از غشا خود نمیدهد و باید برای مراقبت از آن از ورود هرگونه کلر و اسید و غیره جلوگیری کرد.

طبق توانایی ممبران در حذف یون ها از محلول ها، کاربرد اصلی آن در حذف نمک از محلول های آبی است. حدود سال 1369 شمسی از ترکیبی به نام سلولوز استات در تولید ممبران استفاده می شده است.

اما با گذشت زمان و پیشرفت علم و تکنولوژی با ترکیبات پلی آمیدی تعویض شد، چون پلی آمید دارای قابلیت حذف نمک بالاتر با مصرف انرژی کمتر می باشد. به علت قابلیت حذف یون های غیر محلول از محلول بدون تغییر فاز از این غشا جهت حذف نمک و تی دی اس آب استفاده می شود.

فیلتر ممبران تصفیه آب اسمز معکوس

انواع ممبران

ممبران سیستم اسمز معکوس انواع مختلفی از جمله SWRO-MEMBRANE,BWRO-MEMBERAN دارد که بر اساس نوع ورودی سیستم اسمز معکوس، از هر کدام آن ها استفاده می شود.

بنا بر یک قائده کلی SWRO-MEMBRANE برای آب با تی دی اس ده هزار mg/L (میلی گرم بر لیتر) به بالا و برای آب ورودی با تی دی اس کمتر از ده هزار از BWRO-MEMBERAN استفاده می گردد.

همانطور که اطلاع دارید آنتی اسکالانت هم برای جلوگیری از رسوب گذاری ممبرین صنعتی خوب است و ما باید آنتی اسکالانت مرغوب استفاده کنیم که غشاء اوت نکند.

آنتی اسکالانت در غشاء مثل خون در رگ های انسان یا مثل روغن داخل ماشین است. خیلی روی عملکرد و قیمت فیلتر ممبران صنعتی تصفیه آب تاثیر دارد. همچنان باید آب قبل از ورود به غشاء در دو مرحله پیش تصفیه شود توسط فیلتر های شنی و کربنی و بعد به داخل غشاء رود.

  1. باید حواسمان باشد که شیر پس آب بسته نباشد که به ممبران فشار بیاید و هیچگونه املاح مضر مثل اسید، کلر و …. نباید به غشاء نفوذ کند.
  2. عمر معمول غشاء 3 سال است، در غیر این صورت اگر ممبران اوت شود باید سریعا چاره راه را برای جلوگیری از ضرر و زیان پیدا کرد.

ممبران تصفیه آب صنعتی چگونه کار می کند؟

فیلتر ممبران تصفیه آب دارای منافذ خیلی ریزی بوده که باعث می شود آب سبک از غشاء عبور و آب سخت پشت غشاء گیر کند و به سمت فاضلاب هدایت شود.

این عمل براساس اختلاف فشار اسمزی در ممبران صنعتی صورت می گیرد. مواقعی مشاهده شده است که اپراتور دستگاه تصفیه آب میزان پساب را در فیلتر غشاء تصفیه آب پایین در نظر گرفته است که باعث می شود زمان اوت شدن ممبرین صنعتی پایین آید.

برای کشاورزان عزیزی که آب شیرین کن کشاورزی دارند و با سیستم اسمز معکوس آب را تصفیه می کنند، خیلی مهم است که عمر فیلتر ممبران تصفیه آب بالا باشد که هزینه های مواد مصرفی پایین بیاید.

نگهداری خوب و با دقت فیلتر ممبران تصفیه آب صنعتی خیلی در نگهداری مناسب از دستگاه پالایش آب به جهت حفظ همیشگی تی دی اس آب در پایین ترین حد ممکن و تولید بالا، مهم است.

متاسفانه هستند شرکت هایی که غشاء های نامرغوب را با نام غشاء اصل و اورجینال به فروش می رسانند که طبیعی است این ممبران ها کیفیت ممبران واقعی و مرغوب را ندارد.

لذا در زمان خرید مشتری باید دقت کند که جنس اصل را با مدارک کامل از فروشنده تقاضا نماید -روش اسمز معکوس در حال حاضر باصرفه ترین و فنی ترین روش برای تصفیه آب است.

روش هایی دیگری هم استفاده می شود ولی بهترین آن نسبت به روش های تقطیری، تبخیری و … تصفیه آب صنعتی با استفاده از تکنولوژی اسمز معکوس است -فقط باید توجه کرد که برای حفظ محیط زیست بهتر است کاری کنیم که پساب دستگاه آب شیرین کن به حداقل ممکن برسد.

لزوم طراحی مناسب بر اساس فشار بر ممبران

در بحث استفاده از فیلتر ممبران صنعتی تصفیه آب؛ باید دقت داشت با توجه به اینکه غشاء براساس فشار هدایت شده به آن عملکرد مطلوب دارد. لذا باید حتماً طراحی های محاسبه فشار بر اساس آنالیز آب باشد که مشکلی برای طول عمر مفید غشاء  تصفیه آب ایجاد نشود.

بهره برداری حداکثری از پساب ممبران

بهره برداری حداکثری از پساب ممبران

فیلتر غشاء صنعتی تصفیه آب؛ خواه ناخواه دارای پساب است. اگر بخواهیم پساب تولید شده در ممبران تصفیه آب را کم کنیم می توانیم یا آب ورودی و قبل از غشاء را با آب خروجی از غشاء تصفیه آب میکس نماییم تا دور ریز آب کم شود و یا برای تصفیه پساب دستگاه تصفیه آب سیستم دابل نصب کنیم -یعنی آب خروجی پساب از ممبرین را وارد یک دستگاه مجزای دیگر نماییم تا به این طریق پساب را تصفیه کنیم و دور ریز به حداقل خود برسد

نکات مهم نگهداری ممبران

هر چند استفاده از ممبران تصفیه آب صنعتی فواید و حسن های بسیار خوبی نسبت به سایر روش‌های مشابه در صنعت تصفیه آب دارد. ولی مشکل اصلی آن حساس بودن به رسوباتی است که می‌تواند منشأ شیمیایی بیولوژیکی و یا فیزیکی داشته باشد. اگر اصول نگهداری از ممبران به خوبی رعایت شود، می توان زمان گرفتگی غشاء یا تعداد گرفتگی غشاء کاهش داد و فواصل زمانی بین گرفتگی غشاء را افزایش داد.

ممبران تصفیه آب صنعتی باید تا ۹۸ درصد تی دی اس آب را پایین بیاورد ولی طبیعتاً بعد از مدتی که از عمر آن گذشته به علت گرفتگی روی سطح ممبران آرام آرام تولید ممبران کاهش پیدا کرده و تی دی اس آب تولیدی بالا می‌رود و با توجه به اینکه عمر غشاء می تواند بین ۳ تا ۵ سال باشد.

در این مدت می توان در صورت گرفتگی غشاء با مواد مخصوص شستشوی غشاء عمل سی آی پی را انجام داد و غشاء را مجددا احیا نمود. ولی بعد از سه سال دیگر عملاً شستشو نیز جواب نخواهد داد، زیرا احتمالاً منافذ ممبران باز شده و غشاء نمی تواند عمل پایین آوردن تی دی اس را به خوبی انجام دهد که در این مرحله مجبور به تعویض غشاء است و در اخر چند نکته در مورد نگهداری غشاء تصفیه آب صنعتی اورده شده است

  1. رنج اسیدی قلیایی آب ورودی باید در حدود 2-12 باشد.
  2. دمای بیشتر از 45 درجه برای غشاء مضر است.
  3. در بالا ذکر شد که برخی از ممبران ها از جنس پلی امید هستند. اگر جنس غشاء مورد استفاده از پلی آمید باشد، نباید آب ورودی بیشتر از یک دهم میلی گرم بر لیتر کلر داشته باشد.
  4. استفاده از فیلتر های میکرونی به صورت خطی برای کاهش استعداد رسوبگزاری روی سطح غشاء.

نحوه شست و شوی ممبران آب شیرین کن صنعتی

زمانی که فیلتر ممبران بعد از مدتی کار می کند، با توجه به اینکه میزان املاح ورودی به آن بالا باشد، داخل آن رسوب تجمع کرده و باعث گرفتگی در آن می شود. در نتیجه میزان آب تولید کم شده و میزان پساب فیلتر غشاء بالا و غشاء تحت فشار قرار می گیرد. زمانی که ممبران آب شیرین کن در این وضعیت قرار می گیرد، باید آن را با اسید، قلیا و دترجنت با دستور مشخصی شست و شو داد تا تولید آب تصفیه شده به حالت قبل بازگردد.

مراحل شست و شوی فیلتر ممبران آب شیرین کن

ابتدا یک مخزن ذخیره تهیه و میزان اسید مشخص شده توسط کارشناس شرکت که با اب ترکیب می شود را درون آن می‌ریزیم. سپس توسط پمپ cip با فشار 3 بار وارد ممبران کرده و آب تولید و پساب را به داخل مخزن ذخیره هدایت می کنیم (باید توجه کنیم شیر پساب باید کاملا باز باشد) بعد از گذشت 30 دقیقه از شست و شو اسید را تخلیه و درون آن در مرحله بعد قلیا به همان میزان مشخص شده درون مخزن ریخته و همین عمل را مجدد تکرار می نماییم تا اسید خنثی شود. در مرحله آخر اگر درون غشاء باکتری تجمع کرده باشد، به همان میزان مشخص درون مخزن دترجنت ریخته و مجدد عمل شست و شو را تکرار میکنیم.

بعد از گذشت این مراحل دستگاه را استارت زده و میزان تولید آب غشاء را چک می کنیم. اگر میزان تولید به حالت اولیه برگشت به معنای این است که عمل شست و شوی ما صحیح بوده درضمن باید توجه داشته باشیم برای اینکه عمر غشاء بالاتر برود و از تشکیل رسوب در ممبران جلوگیری گردد، از آنتی اسکالانت مرغوب که ماده ضد رسوب غشاء است با درصد مشخصی استفاده می کنیم.

نحوه تعویض ممبران صنعتی در دستگاه اسمز معکوس

زمانی که میزان فشار بالا می رود و میزان آب تولیدی کاهش می یابد یا در شرایطی که میزان پساب بالا می‌رود ولی میزان TDS پایین باشد، می‌توان ممبران را توسط اسید و قلیا شستشو داد تا شرایط غشاء به حالت اولیه یا استاندارد برگردد. اگر بعد از انجام شستشو، تغییری حاصل نشد ممبران اوت شده است و بایستی فیلتر غشاء را تعویض نمود.

برای تعویض فیلتر ممبران صنعتی؛ گپ کش مخصوص وسل احتیاج داریم. ابتدا دستگاه را خاموش و بعد شیرهای ورودی به دستگاه را می بندیم. سپس توسط گپ، کش درهای دو طرف را در آورده، اورینگ ها و رابط های مربوطه را چک و اگر ترک یا شکستگی نداشت، از خراب شدن غشاء اطمینان حاصل می کنیم. توجه داشته باشید که در بعضی مواقع ممکن است اورینگ ها و کانکتور یا همان رابطه غشاء خراب باشد، ولی ممبران سالم باشد برای تعویض غشاء آن را در می آوریم و غشاء جدید را از سمت ورودی وسل که فشار پمپ آن وارد می شود، جا می زنیم.

لازم به ذکر است، تمامی ممبران ها یکسر ارینگ دارند که می شود ورودی غشاء و آنهایی یکسر ارینگ ندارد می شود. خروجی غشاء که موقع جا زدن می بایست به آن دقت کرد، در صورت ممکن اگر ارینگ ها زمان غشاء تعویض گردد، خیال اپراتور راحت شده و باید توجه داشته باشیم که اگر پرشروسل چند اِلِمانه بود، می بایست رابطه‌ بین غشاء را صحیح نصب کنیم و کاملاً ممبران ها به یکدیگر متصل شوند، تا زمانی که گپ را می بندیم به راحتی کامل بسته شود

قیمت ممبران صنعتی یا همان آب شیرین کن صنعتی و فیلترهای غشاء بستگی به برند فیلتر ممبران دارد و همچنین سایز غشاء و اینکه برای چه آبی قرار است استفاده شود متغیر می باشد.

?برای اطلاعات بیشتر و جهت مشاوره با کارشناسان شرکت و خرید ممبران با ما تماس حاصل فرمایید. همچنین اگر سوالی در زمینه ممبران تصفیه آب صنعتی (غشاء دستگاه آب شیرین کن) دارید، در بخش نظرات این صفحه آن را بیان کنید تا سریعاً به شما عزیزان پاسخ دهیم.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر با واحد فروش شرکت تماس حاصل بفرمایید

02188420878

کلمات کلیدی :

قیمت فیلتر ممبران صنعتی -ممبران دستگاه تصفیه آب صنعتی – فروش ممبران – ممبران تصفیه آب صنعتی – فیلتر ممبران صنعتی – قیمت فیلتر تصفیه آب صنعتی – ممبران تصفيه آب – قیمت ممبران – قیمت ممبران 8 اینچ فیلمتک تهران – قیمت ممبران تصفیه آب -ممبران صنعتی – قیمت فیلتر ممبران – خرید فیلتر ممبران

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

امتیاز کاربران page

یک دیدگاه

دکمه بازگشت به بالا