تصفیه آب صنعتی

بررسی دستگاه تصفیه آب استخر با آب مغناطیسی

دستگاه تصفیه آب استخر با آب مغناطیسی

امروزه داشتن یک استخر شخصی در حیاط منزل یا ویلا به امری متداول تبدیل شده است. این استخرها می‌توانند فضایی ایده‌آل برای تفریح، سرگرمی و ورزش اعضای خانواده فراهم کنند. با این حال، نگهداری از یک استخر تمیز و بهداشتی، چالشی همیشگی برای صاحبان آن محسوب می‌شود. تصفیه آب استخر، از جمله مهم‌ترین مسائلی است که باید به طور مرتب به آن توجه کرد. روش‌های سنتی تصفیه آب استخر، مانند استفاده از کلر و مواد شیمیایی، معایب خاص خود را دارند.

دسترسی به آبِ با کیفیت، به یک چالش جدّی برای بشر تبدیل شده است. تصفیه و ضدّ عفونیِ آب، برای سلامتِ انسان و محیط زیست یک امرِ ضروری است، بنابراین لازم است که راندمانِ روشهای تصفیه، بهبود پیدا کند. در این میان، یکی از سیستم های آبی که نیاز به تصفیه و ضدّ عفونی دارد، استخرهای شنا هستند.

دستگاه تصفیه آب استخر با آب مغناطیسی
دستگاه تصفیه آب استخر با آب مغناطیسی

تصفیه آب استخر، برای تضمینِ سلامتِ افرادی که از آنها استفاده می کنند حیاتی است. کلرزنی یکی از پرکاربردترین روش ها برای حذف عوامل بیماری زا دستگاه تصفیه آب استخر از این سیستم های آبی است.

به منظور بررسی و خرید لیست محصولات، بر روی لامپ یو وی کلیک کنید.

معرفی دستگاه تصفیه آب استخر با آب مغناطیسی

 

هنگامی که کلر به آبِ استخر اضافه میشود، پاتوژنها، عواملِ بیماری زا و آلاینده شیمیاییِ آلی که در آب هستند را از بین میبرد. کلرزنی، هم یک روش موثر است، و هم با توجّه به روشهای دیگر، هزینه نسبتاً معقولی دارد. با این حال هزینه ها، مخصوصاً در استخرهای بزرگ، قابل توجّه است.

با عنایت به این موضوع، فناوریهای جدیدی پیشنهاد شده است، که مصرف کلر را کاهش میدهند، و در عین حال سطوح قابل قبولی از ضدّ عفونی را حفظ میکنند. یکی از این روش‌های پیشنهادی برای کاهش مصرفِ کلر و تصفیه آب استخر در استخرهای شنا، استفاده از میدان‌های مغناطیسی برای دستگاه تصفیه آب استخر است.

مزایای استفاده از دستگاه تصفیه آب استخر با آب مغناطیسی

  • سلامتی :  همانطور که قبلاً اشاره شد، آب مغناطیسی برخلاف آب حاوی کلر، هیچ‌گونه ضرری برای سلامتی انسان ندارد. این امر، آن را به گزینه‌ای ایده‌آل برای خانواده‌هایی که دارای کودکان و افراد مسن هستند، تبدیل می‌کند.
  • ایمنی :  آب مغناطیسی، برخلاف مواد شیمیایی خطرناک که در روش‌های سنتی استفاده می‌شوند، هیچ‌گونه خطری برای سلامتی انسان و محیط زیست ندارد.
  • کاهش هزینه‌ها :  استفاده از دستگاه تصفیه آب استخر با آب مغناطیسی، به طور قابل توجهی مصرف کلر و مواد شیمیایی را کاهش می‌دهد. این امر، به نوبه خود، منجر به صرفه‌جویی در هزینه‌های نگهداری از استخر می‌شود.
  • محیط زیست :  همانطور که قبلاً ذکر شد، آب مغناطیسی، یک روش دوستدار محیط زیست برای تصفیه آب استخر است.
  • کارایی :  دستگاه‌های تصفیه آب استخر با آب مغناطیسی، به طور مداوم و بدون نیاز به دخالت انسان، آب استخر را تصفیه می‌کنند. این امر، نگهداری از استخر را آسان‌تر و لذت‌بخش‌تر می‌کند.
  • شفافیت :  آب مغناطیسی، باعث شفاف‌تر شدن آب استخر می‌شود و حس طراوت و شادابی را به شناگران القا می‌کند.
  • کاهش رسوب :  آب مغناطیسی، از رسوب‌گذاری در جداره‌ها و تجهیزات استخر جلوگیری می‌کند. این امر، نیاز به تمیزکاری و شستشوی استخر را کاهش می‌دهد.

به منظور بررسی و خرید لیست محصولات، بر روی فیلتر کربنی کلیک کنید.

معایب روش‌های سنتی دستگاه تصفیه آب استخر 

خشکی و زبری پوست و مو :  کلر و سایر مواد شیمیایی می‌توانند باعث خشکی و زبری پوست و موی شناگران شوند.

سوزش چشم و گلو :  تماس با آب حاوی کلر می‌تواند منجر به سوزش چشم و گلو، به خصوص در افراد دارای پوست و چشم حساس، شود.

بوی نامطبوع :  استفاده بیش از حد از کلر، می‌تواند بوی نامطبوعی به آب استخر بدهد.

آسیب به محیط زیست :  مواد شیمیایی که در روش‌های سنتی تصفیه آب استخر استفاده می‌شوند، می‌توانند به محیط زیست آسیب برسانند.

دستگاه تصفیه آب استخر با آب مغناطیسی، به عنوان جایگزینی نوین و کارآمد برای روش‌های سنتی، معایب ذکر شده را به طور کامل از بین می‌برد و مزایای متعددی را برای سلامتی انسان و محیط زیست به ارمغان می‌آورد.

سالم سازی یا تصفیه آب استخر استخرهای شنا، برای تضمینِ سلامتِ افرادی که از آنها استفاده می کنند حیاتی است. کلرزنی یکی از پرکاربردترین روش ها برای حذف عوامل بیماری زا از این سیستم های آبی است.

هنگامی که کلر به آبِ استخر اضافه میشود، پاتوژنها، عواملِ بیماری زا و آلاینده شیمیاییِ آلی که در آب هستند را از بین میبرد. کلرزنی، هم یک روش موثر است، و هم با توجّه به روشهای دیگر، هزینه نسبتاً معقولی دارد.

با این حال هزینه ها، مخصوصاً در استخرهای بزرگ، قابل توجّه است. با عنایت به این موضوع، فناوریهای جدیدی پیشنهاد شده است، که مصرف کلر را کاهش میدهند، و در عین حال سطوح قابل قبولی از ضدّ عفونی را حفظ میکنند.

یکی از این روش‌های پیشنهادی برای کاهش مصرفِ کلر و ایجادِ تغییراتِ مثبت در دستگاه تصفیه آب استخر ، استفاده از میدان‌های مغناطیسی است.

دستگاه تصفیه آب استخر با آب مغناطیسی
دستگاه تصفیه آب استخر با آب مغناطیسی

انواع روش های دیگر تصفیه آب استخر


انواع روش تصفیه آب استخر

. در این بند ، به معرفی انواع روش‌های دستگاه تصفیه آب استخر به جز آب مغناطیسی و مزایا و معایب هر کدام می‌پردازیم تا بتوانید بهترین روش را با نیاز و بودجه خود انتخاب کنید.

  1. . تصفیه آب استخر با فیلتر شنی (ساده ترین روش تصفیه آب استخر):
  • نحوه عملکرد: آب استخر از منافذ دیواره‌ استخر وارد اسکیمر شده و به پمپ منتقل می‌شود. سپس آب از لایه‌های شن و ماسه داخل فیلتر عبور کرده و آلودگی‌های درشت از آن جدا می‌شوند. آب تصفیه شده از فیلتر خارج شده و به استخر بازگردانده می‌شود.
  • مزایا: ساده‌ترین و مقرون به‌صرفه‌ترین روش تصفیه آب استخر، نگهداری آسان، کارایی بالا در جذب آلودگی‌های درشت.
  • معایب: قابلیت جذب آلودگی‌های ریز را ندارد، نیاز به پاکسازی منظم فیلتر دارد.

به منظور بررسی و خرید لیست محصولات، بر روی آنتی اسکالانت کلیک کنید.

  1. تصفیه آب استخر با فیلتر کربنی:
  • نحوه عملکرد: آب تصفیه شده از فیلتر شنی از لایه‌های کربن فعال داخل فیلتر کربنی عبور کرده و آلودگی‌های شیمیایی و بوهای نامطبوع از آن جدا می‌شوند.
  • مزایا: جذب آلودگی‌های شیمیایی و بوهای نامطبوع، بهبود کیفیت آب استخر.
  • معایب: افزایش هزینه نگهداری به دلیل نیاز به تعویض منظم کارتریج فیلتر.
  1. تصفیه آب استخر با کلر زنی:
  • نحوه عملکرد: کلر به آب استخر اضافه می‌شود تا باکتری‌ها و جلبک‌ها را از بین ببرد.
  • مزایا: ضدعفونی قوی و کارآمد، مقرون به‌صرفه‌.
  • معایب: می‌تواند باعث خشکی و سوزش پوست و مو شود، بوی نامطبوع کلر، ضرر به محیط زیست.
  1. . تصفیه آب استخر با اسمز معکوس RO:
  • نحوه عملکرد: آب استخر از طریق یک غشاء نیمه‌نفوذپذیر عبور کرده و آلودگی‌های ریز و مواد شیمیایی از آن جدا می‌شوند.
  • مزایا: پاک‌ترین روش تصفیه آب استخر، جذب کلیه آلودگی‌ها و مواد شیمیایی.
  • معایب: بسیار گران‌قیمت، مصرف آب بالا، کاهش سرعت تصفیه آب.
  1. تصفیه آب استخر با سختی گیر رزینی:
  • نحوه عملکرد: آب استخر از طریق یک مخزن پر از رزین عبور کرده و کلسیم و منیزیم اضافی از آن جدا می کند .
  • مزایا : روش کارآمد و نوین با جذب کلیه آلودگی ها
  • معایب : بسیار پر هزینه
  1. تصفیه آب استخر با لامپ UV:
  • نحوه عملکرد: آب استخر از طریق یک محفظه که در آن لامپ UV قرار دارد عبور کرده و باکتری‌ها و جلبک‌ها توسط اشعه UV از بین می‌روند.
  • مزایا: ضدعفونی بدون استفاده از مواد شیمیایی، کارآمد در از بین بردن باکتری‌ها و جلبک‌ها.
  • معایب: قابلیت جذب آلودگی‌های دیگر را ندارد، نیاز به استفاده از روش‌های تصفیه دیگر در کنار آن.
  1. تصفیه فیزیکی آب استخر با اسکیمر:
  • نحوه عملکرد: اسکیمر آلودگی‌های سطحی آب مانند برگ و حشرات را جذب می‌کند.
  • مزایا: روش ساده و مقرون به‌صرفه‌ برای جذب آلودگی‌های سطحی.
  • معایب: قابلیت جذب آلودگی‌های زیر سطح آب را ندارد، نیاز به استفاده از روش‌های تصفیه دیگر در کنار آن.

انتخاب بهترین روش تصفیه آب استخر

انتخاب بهترین روش تصفیه آب استخر به عوامل مختلفی مانند حجم استخر، بودجه، نوع استفاده از استخر و میزان آلودگی آب استخر بستگی دارد که ما به شما مقرون به صرفه ترین روش یعنی دستگاه تصفیه آب استخر مغناطیسی رو پیشنهاد میکنیم. در زیر به طور خلاصه به نکات مهم در انتخاب روش مناسب اشاره می‌کنیم:

  • برای استخرهای کوچک و کم‌مصرف، استفاده از فیلتر شنی به تنهایی کافی است.
  • برای استخرهای بزرگ و پرمصرف، استفاده از ترکیبی از فیلتر شنی و فیلتر کربنی یا کلر زنی توصیه می‌شود.
  • برای افرادی که به دنبال پاک‌ترین آب استخر هستند، استفاده از روش اسمز معکوس RO مناسب است.
  • برای افرادی که به دنبال روش ضدعفونی بدون استفاده از مواد شیمیایی هستند، استفاده از لامپ UV توصیه می‌شود.

 

دستگاه تصفیه آب استخر با آب مغناطیسی
دستگاه تصفیه آب استخر با آب مغناطیسی

 

موارد استفاده از دستگاه تصفیه آب استخر با آب مغناطیسی

  • استخرهای عمومی و خصوصی :  این دستگاه‌ها می‌توانند برای تصفیه آب استخرهای عمومی و خصوصی با هر متراژی مورد استفاده قرار گیرند.
  • استخرهای هتل‌ها و مجتمع‌های مسکونی :  استفاده از این دستگاه‌ها در استخرهای هتل‌ها و مجتمع‌های مسکونی، می‌تواند سطح بهداشت و کیفیت آب را به طور قابل توجهی ارتقا دهد.
  • استخرهای آبگرم و سونا :  آب مغناطیسی، به دلیل خواص درمانی و آرامش‌بخش خود، برای استفاده در استخرهای آبگرم و سونا نیز بسیار مناسب است.
  • استخرهای پرورش ماهی :  از این دستگاه‌ها می‌توان برای تصفیه آب استخرهای پرورش ماهی نیز استفاده کرد.

 

 

 

ویژگی های دستگاه تصفیه آب استخر با آب مغناطیسی

 

بیشترین استفاده از فناوری مغناطیسی در صنعتِ تصفیه آب، برای جلوگیری از تشکیل رسوب در لوله ها است. در صنایعی که به نحوی با آب مرتبط هستند، یکی از مشکلات رایج، تشکیل رسوباتِ آهکیِ کربنات کلسیم (CaCO3)، بر روی سطوحِ لوله‌ها، غشاها، مبدل‌های حرارتی یا سایر مواد در سیستم است. این رسوبات کاراییِ سیستمها را به شدّت کاهش می‌دهد.

جالب توجّه این است که، این رسوبات میتواند از طریق عملیاتِ مغناطیسی تحت تأثیر قرار بگیرد و به میزان قابل توجّهی کاهش پیدا کند. سالهای زیادی است که از پکیج-های اصلاحِ مغناطیسی آب، برای رسوبزدایی در سیستم های آبی استفاده شده است.

ولی در سالهای اخیر تحقیقاتی بر روی کاهشِ میزان کلرِ مصرفی در فرآیند ضدّ عفونی آب، توسط پکیج های اصلاح مغناطیسی آب انجام شده است، و ثابت شده است که میدان مغناطیسی، باعث بهبود کارایی کلر در آب استخر می شود.
امّا پکیج اصلاحِ مغناطیسیِ آب، چگونه به استخرهای شنا کمک می کنند؟ در ادامه به این پرسش مهم پاسخ می دهیم.
استخرهای شنا (Swimming Pools) به چند دلیل از آب مغناطیسی سود می برند :

 

  1. کاهش مصرف کلر

فرآیندِ مغناطیسی کردنِ آب، باعث میشود که حلالیتِ آب افزایش پیدا کند، یعنی هر ماده ای که در آب حل می¬شود، با راندمانِ بیشتری حل می شود. هنگامی که حلالیتِ آب بالا باشد، به مواد شیمیایی کمتری برای حل کردن در آب نیاز خواهیم داشت، به
همانطور که میدانیم، وقتی از کلر برای ضدّ عفونی آب استفاده میکنیم، یکسری محصولات جانبی (DBPs) در آب تولید میشود، که برای انسان و محیط زیست مضرّ هستند.

مهمترین محصولاتِ جانبی ضدّ عفونیِ آب عبارتند از :  تری هالو متانها (THMs) و هالو استیک اسیدها (HAAs). تری هالو متانها سرطان زا هستند، و هالو استیک اسیدها هم ممکن است در صورت وجود در آبهای آشامیدنی، خطراتی برای سلامتی انسان ایجاد کنند. وقتی با فرآیندِ مغناطیسی کردن آب، حلالیت آب بالا میرود، در نتیجه کلر کمتری در آب استفاده شده و این محصولات جانبی ناخواسته کاهش مییابد. همچنین حلالیتِ بالاترِ آب، باعث میشود که اکسیژن هم در آب بهتر حل شود، و کیفیتِ آب بالاتر برود.

  1. پیشگیری از ایجادِ رسوب

آب مغناطیسی، مانع از تشکیل رسوب در لوله ها و تجهیزات استخر می شود. در واقع هیچ رسوب آهکیِ سختی در سیستم گردش آب استخر ایجاد نمی¬شود، نه در فیلترها و نه در مبدلهای حرارتی.
همچنین آب مغناطیسی باعث از بین رفتن رسوب، لکه¬ها، خزه ها، جلبکها، و آلودگی هایی میشود که از قبل به سطوح و دیواره های استخر چسبیده اند. و در عین حال از تشکیل رسوب و لکه های جدید جلوگیری میکند. سامانۀ مغناطیسی، سختی آب را از بین می برد و آبِ بدون آهک تولید میکند، که از کلسیفیک شدنِ نمک روی اتصالات و آب میکسرها جلوگیری میکند، و هزینه های تعمیر و نگهداری را کاهش میدهد. بنابراین، آب مغناطیسی عمر پمپ و قطعات را افزایش میدهد.

  1. کاهش خوردگی و افزایش عمرِ قطعات

آب مغناطیسی، محدوده عملیاتی PH ایمن را بدون نگرانی در مورد پوسته پوسته شدن، لکه شدن یا خوردگی افزایش میدهد. وقتی حلالیتِ آب بهبود پیدا کند، خوردگیِ قطعاتِ فلزی در سیستم کاهش پیدا میکند. آب نرم میشود، در عین حالی که سختی قابل قبول خود را حفظ میکند. ضدّ عفونیِ سطوح و حمام کردن با اسید به میزان قابل توجهی کاهش پیدا میکند. و گرمایش آب با صرفه جویی در هزینه ها، کارآمدتر میشود. نتیجه این فرآیند، سیستمی است که از سرمایه گذاریِ فرد محافظت میکند، و هزینه تعمیر و نگهداری را کاهش میدهد.

  1. کاهش کدورتِ آب

در آبِ مغناطیسی و یونیزه، پدیده دانه برفی (Snow Ball) اتفاق میافتد، و ذراتِ ریزِ معلّق در آب، به هم چسبیده و به صورت توده های بزرگتر در می آیند، که فیلتر کردنِ آنها راحت تر است. بنابراین، آب مغناطیسی عملکردِ فیلترِ استخر را بهبود می بخشد. این مساله باعثِ شفافیت و درخششِ آب می شود. آبِ زلال و شفافی که در نور می درخشد، هر فردی را به شنا کردن ترغیب می کند. در ضمن، وقتی کدورتِ آب کاهش پیدا می کند، فیلتراسیون بهتر انجام شده، و تعداد دفعاتِ شستشوی معکوس     (Back Wash) نیز کاهش می یابد.

  1. نرم شدن آب به دلیل خنثی شدن سختی

آب مغناطیسی نرمتر از آب معمولی است، شناگران در این آب احساس نرمی و راحتی می کنند، بنابراین می توانند مدت زمان طولانی‌تری در استخر بدون هیچ گونه ناراحتی بمانند.

  1. طراواتِ بیشتر استخر

در نهایت، با استفاده از آب مغناطیسی، متوجه خواهید شد که استخر شما احساس طراوت و بوی مطبوع بیشتری دارد، نگهداری از آن آسان تر خواهد بود و شنا کردن در آن لذّت بخش تر است. کاربران استخر گزارش می دهند که کفِ کمتری ناشی از روغن های بدن و تجمّع مواد معدنیِ ناشی از آهن و سایر مواد معدنی در آب تشکیل می شود.

 

نحوه عملکرد دستگاه تصفیه آب استخر با آب مغناطیسی

در این روش، آب استخر از میان یک میدان مغناطیسی قوی عبور می‌کند. این میدان مغناطیسی، ساختار مولکولی آب را تغییر می‌دهد و آن را به آب مغناطیسی تبدیل می‌کند. آب مغناطیسی، قابلیت حل کنندگی بالایی دارد و می‌تواند ذرات معلق، آلاینده‌ها و میکروارگانیسم‌های موجود در آب استخر را به طور موثری جذب و از بین ببرد.

ما علاوه بر نصب دستگاه آب مغناطیسی روی استخر های شنا تاکنون دستگاه های زیادی نیز روی استخر های پرورش ماهی نصب کرده ایم که از لحاظ مکانیزم عملکرد مانند استخر های شنا عمل کرده و میتواند مشکلات نگهداری استخر را کاهش دهد

برای آشنایی بیشتر دو مستند مرتبط با تاثیرات آب مغناطیسی در استخر های پرورش ماهی را در سایت قرار داده ایم جهت آشنایی شما عزیزان با این فن آوری جدید آشنا شوید .

مستند اول : تاثیر آب مغناطیسی در استخر پرورش ماهی که در شهر سنندج تهیه شده است 

 

 مستند دوم تاثیر آب مغناطیسی در استخر پروش ماهی که در شهرستان ماه نشان زنجان تهیه شده است 

اجزای اصلی دستگاه تصفیه آب استخر با آب مغناطیسی

  • مخزن ورودی :  آب استخر از طریق یک لوله به مخزن ورودی دستگاه منتقل می‌شود.
  • میدان مغناطیسی :  میدان مغناطیسی در هسته مرکزی دستگاه قرار دارد.
  • فیلتر :  فیلتر دستگاه، آلودگی‌ها و ذرات معلق در آب را جذب می‌کند.
  • مخزن خروجی :  آب تصفیه شده از طریق یک لوله از مخزن خروجی دستگاه به استخر بازگردانده می‌شود.

انواع دستگاه‌های تصفیه آب استخر با آب مغناطیسی

در حال حاضر، انواع مختلفی از دستگاه‌های تصفیه آب استخر با آب مغناطیسی در بازار موجود هستند. این دستگاه‌ها از نظر اندازه، ظرفیت، نوع فیلتر و سایر ویژگی‌ها با یکدیگر متفاوت هستند. انتخاب دستگاه مناسب، به عواملی مانند متراژ استخر، نوع استفاده از استخر و بودجه شما بستگی دارد.

نکاتی در هنگام خرید دستگاه تصفیه آب استخر با آب مغناطیسی

  • برند و شرکت سازنده :  قبل از خرید دستگاه، سابقه و reputation شرکت سازنده را بررسی کنید.
  • گارانتی و خدمات پس از فروش :  از وجود گارانتی و خدمات پس از فروش معتبر برای دستگاه اطمینان حاصل کنید.
  • ظرفیت دستگاه :  ظرفیت دستگاه را متناسب با متراژ استخر خود انتخاب کنید.
  • نوع فیلتر :  دستگاه‌های تصفیه آب استخر با آب مغناطیسی، از انواع مختلف فیلترها مانند فیلتر شنی، فیلتر کارتریجی و فیلتر دیاتومه استفاده می‌کنند. نوع فیلتر مناسب را با توجه به نیاز خود انتخاب کنید.
  • قیمت :  قیمت دستگاه‌های تصفیه آب استخر با آب مغناطیسی، بسته به برند، ظرفیت، نوع فیلتر و سایر ویژگی‌ها متفاوت است. قبل از خرید، قیمت دستگاه‌های مختلف را با یکدیگر مقایسه کنید.
جمع‌بندی :

دستگاه تصفیه آب استخر با آب مغناطیسی، یک راه حل نوین و کارآمد برای تصفیه آب استخر است. این دستگاه‌ها، مزایای متعددی را برای سلامتی انسان، محیط زیست و زیبایی استخر به ارمغان می‌آورند. اگر به دنبال روشی ایده‌آل برای تصفیه آب استخر خود هستید، دستگاه تصفیه آب استخر با آب مغناطیسی را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

 

 

 

 

3/5 - (2 امتیاز)

شرکت آتیه انرژی

شرکت مهندسی آتیه انرژی تلاش بادراختیار داشتن کادری متخصص و متعهد خدمات خود را در زمینه ی مشاوره و طراحی ، ساخت وتولید سیستم ها و فرایندهای جدید تصفیه آب، ساخت واجرای سیستم های تصفیه آب صنعتی و پکیج های تصفیه فاضلاب، خدمات خود را بدین شرح اعلام میدارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا