آب شیرین کن کشاورزی

آب شیرین کن کشاورزی

 

مقوله آب و کیفیت آن در کشاورزی نقش بسیار مهمی در افزایش سودآوری کشاورزها دارد زیرا با توجه به اهمیت آب در موضوع کشاورزی ، افزایش کیفیت و کمیت محصول برداشتی رابطه مستقیم با کیفیت و سختی اب دراد .

دو راهکار در این زمینه وجود دارد که یکی استفاده از اب شیرین کن اسمز معکوس بوده و دیگری استفاده از دستگاه آب پردازش شده مغناطیسی است جهت کاهش اثرات منفی شوری آب

درابتدا توضیحاتی در باره عملکرد تصفیه آب به روش اسمز معکوس ارائه خواهد شد و در پایان این صفحه نیز مستندهایی بارگذاری شده است که اثرات مثبت اب مغناطیسی در کشاورزی و گلخانه را مفصل توضیح داده است

آب شیرین کن کشاورزی یا معمولاً به عنوان دستگاه تصفیه آب شیرین کن شناخته می‌شود، دستگاهی است که به کاربران امکان تصفیه آب شیرین را می‌دهد. با استفاده از این دستگاه می‌توانید آب کشاورزی و خود را از نظر آلودگی و ناخالصی‌های موجود در آن تصفیه کنید و آب شیرینی و خالصی را به دست آورید.

لامپ یو وی

در واقع، آب شیرین کن از یک فرایند تصفیه‌ای استفاده می‌کند که باعث حذف کلر، فلزات سنگین، بو و طعم غیر مطلوبی که در آب موجود هستند می‌شود. این دستگاه به ویژه برای مناطقی که آب شیرین و کیفیت خوبی ندارند بسیار مناسب است.

آب شیرین کن از تکنولوژی های مختلفی برای تصفیه آب استفاده می‌کند، از جمله فیلتراسیون، نانوفیلتراسیون، اسمز معکوس و اشعه فرابنفش. هر یک از این تکنولوژی ها به صورت مستقل یا در کنار یکدیگر برای تصفیه آب استفاده می‌شوند.

در فرایند فیلتراسیون، آب به وسیله فیلتر های مختلف پر شده از کربن فعال، رس، شن و ماسه و یا فیلتر های مخصوصی که برای حذف آلودگی های خاص طراحی شده اند، عبور می‌کند. این فرایند معمولاً برای حذف ذرات بزرگتر از یک میکرون، مواد آلی، کلر و بوی ناخوشایند استفاده می‌شود.

در نانوفیلتراسیون، فیلترهایی با منافذ بسیار کوچک تر از یک میکرون برای حذف ذرات و مواد آلی کوچکتر از یک نانومتر استفاده می‌شوند. این فرایند علاوه بر حذف کلر و بو، باعث حذف ویروس ها و باکتری های موجود در آب نیز می‌شود.

آنتی اسکالانت چیست؟

در اسمز معکوس، آب از طریق یک ممبران نیمه تراوا حرکت می‌کند تا مواد آلی، شوری و باکتری ها را از آن حذف کند. این فرایند به صورت معکوس اسمز که در آن آب از طریق فشار بالا از ممبران عبور می‌کند و مواد آلی، شوری و باکتری ها را به بیشتر میزان حذف می‌کند.

همچنین، در آب شیرین کن‌هایی که از اشعه فرابنفش استفاده می‌کنند، اشعه فرابنفش به آب تابیده و باعث از بین رفتن باکتری ها و ویروس ها می‌شود.

در کل، آب شیرین کن یک راه حل کارآمد برای تصفیه آب یا تصفیه آب کشاورزی و کشاورزی است که به شما اجازه می‌دهد تا آب خالص و شیرینی را برای مصرف در خانه تان داشته باشید. در صورتی که قصد دارید یک آب شیرین کن برای خانه خود بخرید، بهتر است تحقیقات خود را انجام دهید و دستگاهی را که بهترین عملکرد را دارد و با نیاز خانواده شما همخوانی دارد بخرید.

 

دستگاه آب شیرین کن کشاورزی

 

در کشاورزی، دستگاه آب شیرین کن برای تصفیه و شیرین کردن آب کاربرد دارد. این دستگاه با استفاده از فرایند اسمز معکوس، از آب شور و ناسالم دریا، چاه‌های عمیق و حتی فاضلاب، آب شیرین و قابل استفاده برای آبیاری محصولات کشاورزی تبدیل می‌کند.

تصفیه آب به روش اسمز معکوس، با استفاده از فشار بالا، گذر ابتدا از فیلتراسیون از ورود به دستگاه جلوگیری شده و سپس آب به سمت غشایی از نوع نیمه‌تراوا می‌رود. در این مرحله، املاح و عناصر ناسالم در آب در غشا مانع می‌شوند و آب شیرین شده از طریق خروجی دستگاه خارج می‌شود.

استفاده از دستگاه تصفیه آب کشاورزی ، باعث افزایش بهره‌وری کشت و زراعت می‌شود، زیرا آب شیرین تر برای آبیاری استفاده می‌شود و باعث افزایش رشد و عملکرد محصولات می‌شود. همچنین، با استفاده از آب شیرین شده، خطر ابتلا به بیماری‌های گیاهی نیز کاهش می‌یابد.

در کشورهایی که دارای منابع آب کمی هستند، شیرین کردن آب معمولا به عنوان یک راه حل موثر برای افزایش تولید محصولات کشاورزی در نظر گرفته می‌شود. دستگاه آب شیرین کن کشاورزی یکی از این راه‌حل‌هاست که با استفاده از تکنولوژی نوین، آب شور را به آب شیرین تبدیل می‌کند.

دستگاه تصفیه آب کشاورزی از چندین قسمت تشکیل شده است؛ اولین قسمت آن صفحه نمایش است که می‌تواند اطلاعاتی را درباره کیفیت آب شور و تصفیه آب کشاورزی تولید شده نشان دهد. دومین قسمت دستگاه آب شیرین کن کشاورزی شامل واحد پمپاژ است که آب شور را از چاه خارج کرده و به دستگاه آب شیرین کن کشاورزی می‌فرستد.

فیلتر میکرونی

قسمت سوم دستگاه آب شیرین کن کشاورزی شامل واحد فیلتراسیون است که ذرات بزرگتر از ۵ میکرون را از آب حذف می‌کند. واحد چهارم دستگاه آب شیرین کن کشاورزی شامل واحد اسمز معکوس است. در این واحد، آب شور به طور مستقیم از طریق غشا به داخل دستگاه فرستاده می‌شود. در این مرحله، نیروی اسمزی باعث جداسازی نمک‌ها از آب می‌شود. در نهایت، آب شیرین شده در واحد پست شیرین کن ذخیره می‌شود.

دستگاه آب شیرین کن کشاورزی می‌تواند به عنوان یک راه حل کارآمد برای مشکل کمبود آب استفاده شود. با استفاده از این دستگاه، کشاورزان قادر خواهند بود تا به آب شیرین‌شده دسترسی پیدا کنند و از آن برای آبیاری محصولات خود استفاده کنند. این روش می‌تواند بهبودی در عملکرد محصولات کشاورزی و کاهش هزینه‌های مربوط به تولید محصولات داشته باشد.

به طور خلاصه، دستگاه آب شیرین کن کشاورزی یکی از راه‌حل‌های مؤثر برای حل مشکل کمبود آب در کشورهایی با منابع آب محدود است. با استفاده از این دستگاه، کشاورزان می‌توانند به آب شیرین‌شده دسترسی پیدا کنند و از آن برای آبیاری محصولات خود استفاده کنند. این روش می‌تواند کمک شایانی به بهبود عملکرد محصولات کشاورزی و کاهش هزینه‌های مربوط به تولید محصولات داشته باشد.

 

دستگاه آب شیرین کن یا تصفیه آب کشاورزی

 

 

دستگاه آب شیرین کن یا تصفیه آب کشاورزی یک دستگاه است که آب را از املاح موجود در آن تصفیه و شیرین می‌کند. این دستگاه برای صنایع مختلفی مانند فرآورده های لبنی، نوشیدنی ها، آبمیوه ها و … مورد استفاده قرار می‌گیرد. عملکرد دستگاه بر اساس پروسه اسمز معکوس است که با استفاده از فیلتراسیون، آب را از املاح و جامدات آلوده تصفیه می‌کند. سپس، با استفاده از ممبران های خاصی که قابلیت حذف املاح را دارند، آب شیرین شده و آماده مصرف می‌شود. این دستگاه ها به دلیل عملکرد بالا، کیفیت خروجی بهتر و صرفه جویی در مصرف آب و انرژی، جایگاه مهمی در صنایع مختلف دارند.

ممبران تصفیه آب

 

چرا دستگاه آب شیرین کن یا تصفیه آب کشاورزی تهیه کنیم؟

 

در بین تکنولوژی‌های رایج برای تصفیه آب یا تصفیه آب کشاورزی و تولید آب خالص و بدون املاح، استفاده از دستگاه آب شیرین‌کن یا تصفیه آب کشاورزی اسمز معکوس (RO)، دارای مزیت‌های بسیار زیادی است. با استفاده از ممبران تصفیه آب یا تصفیه آب کشاورزی می‌توانیم تا ۹۹ درصد TDS را پایین آورده و آب خالص‌تری تولید نماییم، که این در نوع خود فوق‌العاده است.

به منظور بررسی و خرید محصولات، بر روی دستگاه تصفیه آب یا تصفیه آب کشاورزی کلیک کنید.

در انتهای این صفحه توضیحاتی برای کشاورزان عزیز ارائه شده است که اگر توانایی خرید آب شیرین کن اسمز معکوس را ندارید میتوانید با استفاده از دستگاه اب پردازش کننده مغناطیسی تاثیرات منفی شوری آب را کاهش داده و بر مشکلات شوری آب تا حدی غلبه کرده و اثرات نامطلوب شوری اب را کاهش داد .حتما این صفحه را انتها دنبال نموده و مستند آب مغناطیسی در کشاورزی را نیز مشاهده بفرمایید

قیمت انواع دستگاه آب شیرین کشاورزی و تصفیه آب کشاورزی

برای برآورد قیمت دستگاه آب شیرین‌کن یا تصفیه آب کشاورزی، ابتدا باید شما مشتریان گرامی، ظرفیت آبی که می‌خواهید در شبانه روز تصفیه شود را مشخص کنید، زیرا طراحی اولیه تصفیه آب یا تصفیه آب کشاورزی بر اساس دبی آب است. سپس با در نظر گرفتن آنالیز آب، طراحی اولیه صورت می‌پذیرد. و تنها در این صورت است که فروشنده می‌تواند قیمت تجهیزات را به خریدار اعلام نماید. بهتر است در انتخاب ظرفیت تولید آب تصفیه شده دستگاه، یک مقدار زمان استراحت برای دستگاه در نظر بگیرید.

با توجه به اینکه تامین آب سبک و بدون املاح همیشه یکی از مهمترین اولویت‌های صنعتگران و کشاورزان است، تهیه دستگاه آب شیرین‌کن‌ کشاورزی و یا تصفیه آب کشاورزی، انتخاب بهتری نسبت به خریداری آب خالص است.

به عنوان مثال قیمت دستگاهی برای تصفیه ۵ متر مکعب آب در شبانه روز، حدود 120 میلیون تومان، و دستگاهی با قابلیت تصفیهٔ روزانه ۱۰ متر معکب آب در شبانه روز، حدود 140 میلیون تومان است.

قیمت آب شیرین کن های کشاورزی و صنعتی اسمزمعکوس
تصفیه آب کشاورزی

 

 

 

دستگاه آب شیرین کن کشاورزی یا یا تصفیه آب کشاورزی ؟

 

آب شیرین کن‌های یا تصفیه آب کشاورزی و کشاورزی هر دو برای حذف نمک‌های موجود در آب شور استفاده می‌شوند، اما تفاوت‌هایی بین این دو نوع دستگاه وجود دارد.

اب شیرین‌کن یا تصفیه آب کشاورزی اغلب برای تصفیه آب در سطح بزرگ استفاده می‌شود. این دستگاه‌ها به صورت خودکار و با قدرت بالا عمل می‌کنند و برای حذف نمک، رسوبات، و سایر ذرات جامد موجود در آب استفاده می‌شوند. این دستگاه‌ها از فرایندهای مختلفی مانند اسمز معکوس، الکترو دیالیز و تصفیه با غشاء استفاده می‌کنند.

اما آب شیرین‌کن کشاورزی برای تولید کمیاب و خالص آب شیرین در مناطق کشاورزی استفاده می‌شود. این دستگاه‌ها برای حذف نمک‌های موجود در آب و استفاده‌ی آن در کشاورزی، به وسیله‌ی فرایندهای تصفیه مانند جذب، تبخیر و تجمع استفاده می‌کنند.

بنابراین با توجه به نوع کاربری و نیاز، انتخاب مناسب بین این دو نوع دستگاه شیرین‌کن صورت می‌گیرد.

 

مشخصات فنی دستگاه آب شیرین کن

 

دستگاه آب شیرین کن یک وسیله الکتریکی است که برای تصفیه آب به کار می‌رود. این دستگاه با حذف املاح موجود در آب، آب را شیرین و قابل استفاده می‌کند. در این مقاله، به بررسی مشخصات فنی دستگاه آب شیرین کن می‌پردازیم.

ظرفیت دستگاه آب شیرین کن و تصفیه آب کشاورزی

ظرفیت دستگاه آب شیرین کن معمولاً بین ۵۰۰ تا ۵۰۰۰ لیتر بر ساعت است. برای خانواده‌های بزرگ و سازمان‌ها، دستگاه‌های با ظرفیت بالاتر نیز وجود دارد. بسته به نیاز و تعداد افراد استفاده کننده، باید ظرفیت دستگاه را انتخاب کنید.

نوع فیلتر دستگاه آب شیرین کن و تصفیه آب کشاورزی

نوع فیلتر مورد استفاده در دستگاه آب شیرین کن، بسیار مهم است. فیلترهای رسوبی، کربن فعال، اسمز معکوس و ارزان قیمت‌ترین نوع آن‌ها یعنی فیلترهای کربونیک، از جمله نوع فیلترهای موجود در این دستگاه هستند. اما فیلتر اسمز معکوس که برای حذف املاح و کلر به کار می‌رود، بهترین گزینه است.

مصرف برق تصفیه آب کشاورزی

مصرف برق دستگاه آب شیرین کن بستگی به ظرفیت و نوع دستگاه دارد. برای دستگاه‌های خانگی معمولاً در حدود ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ وات است. برای دستگاه‌های یا تصفیه آب کشاورزی و با ظرفیت بالاتر، مصرف برق بیشتر است.

ابعاد دستگاه آب شیرین کن و تصفیه آب کشاورزی

ابعاد دستگاه آب شیرین کن نیز بستگی به ظرفیت آن دارد. برای دستگاه‌های خانگی، ابعاد کوچک و مناسبی دارند که به راحتی در آشپزخانه قرار می‌گیرند. اما برای دستگاه‌های یا تصفیه آب کشاورزی و با ظرفیت بالاتر، ابعاد بزرگتری دارند.

قیمت تصفیه آب کشاورزی

قیمت دستگاه آب شیرین کن بستگی به مشخصات فنی آن دارد. دستگاه‌هایی با ظرفیت کم و فیلترهای ارزان قیمت‌تردر بازار موجود هستند اما کیفیت لازم برای انجام کار را ندارند . اما دستگاه‌های با ظرفیت بالاتر و فیلترهای با کیفیت تر، شرکت اتیه انرژِ آن را  به فروش می‌رساند.

در نهایت، برای خرید دستگاه آب شیرین کن، باید به مشخصات فنی آن توجه کنید و براساس نیاز خود، گزینه‌ای مناسب را انتخاب کنید.

جدول مشخصات دستگاه آب شیرین کن

 

عنوان تجهیزاتRO و ظیفه و نوع عملکرد در سیستم 
پمپ فید (ورودی)برای تامین میزان اولیه فشار مناسب در مخازن پیش تصفیه در ورودی دستگاه قرار میگیرد
پیش تصفیه شنیحذف املاح و رسوبات درشت آب
پیش تصفیه کربنیحذف مزه، طعم، بو، رنگ و کلر آزاد موجود در آب
پیش تصفیه میکرونیحذف ذرات کوچک تا 5 میکرون
ممبران و وسلممبران هسته اصلی دستگاه تصفیه آب میباشد و وسل محفظه قرار گیری ممبران  می باشد
پمپ های پرشر(فشار بالا – طبقاتی)پمپ فشار بالایی است که وظیفه دارد آب را با فشار بسیار بالا(حدود 20 بار برای آب چاه) به داخل وسل که درآن ممبران ها هستند پمپ کند
لوله کشی هاآبرسانی به بخش های مختلف دستگاه که جنس قسمت فشار پایین سیستم یو پی وی سی و فشار بالا (بعد از پمپ های پرشر) استیل میباشد
ابزار اندازه گیری دقیقشامل گیج ها و تی دی اس متر آنلاین، های پرشر و لو پرشر سوییچ
دوزینگ پمپ جهت تزریق آنتی اسکالانت که ضد رسوب ممبران میباشد استفاده میگردد

هنگام خرید محصولات، حتما باید به کیفیت تجهیزاتی که در بالا ذکر شد دقت شود

قیمت روز قیمت آب شیرین کن های کشاورزی و یا تصفیه آب کشاورزی اسمزمعکوسلازم به ذکر است اگر TDS آب پایین باشد، و یا آب لوله‌کشی شهری را بخواهیم تصفیه کنیم، از دستگاه‌های نیمه‌یا تصفیه آب کشاورزی استفاده می‌شود که قیمت‌های به مراتب پایین‌تری دارد. به عنوان مثال دستگاه نیمه یا تصفیه آب کشاورزی برای تصفیه ۷ مترمکعب آب در شبانه روز، حدود ۳۰ میلیون تومان قیمت دارد.

RO-Industrial-water-desalination-machine-applications
RO-Industrial-water-desalination-machine-applications

کاربرد دستگاه های آب شیرین کن  کشاورزی و یا تصفیه آب کشاورزی نوع RO

۱. از این دستگاه برای تهیه آب یا تصفیه آب کشاورزی جهت مصارف در بویلرها (دیگ‌های بخار)، کولینگ تاورها و کلیه مبدل‌های گرمایشی و برودتی می‌توان استفاده کرد.

۲. تولید آب DM برای صنایعی که نیاز به آب های سبک دارند.

۳. تولید آب با سختی پایین، با آب شیرین‌کن کشاورزی؛ تصفیه آب دریا و چاه برای مصارف شرب و کشاورزی

۴. تصفیه پساب یا تصفیه آب کشاورزی

تولید آب با ای سی (EC) مطلوب برای صنایع، کشاورزی، و گلخانه‌ای توسط دستگاه آب شیرین‌کن صورت می‌گیرد. کلیه صنایعی که از آب سیال استفاده می‌کنند، در صورت استفاده از آب سبک‌تر، راندمان تولیدشان بالاتر می‌رود.

نکات خرید آب شیرین کن کشاورزی

 

الف: در محاسبه ظرفیت آب تصفیه شده باید دقت نمود، به عنوان مثال اگر یک گلخانه در شبانه روز نیاز به تصفیه آب به میزان ۱۰۰ متر مکعب داشته باشد، بهتر است دستگاهی تهیه کند که توانایی تصفیه آب به ظرفیت ۱۵۰ متر مکعب در شبانه روز را داشته باشد تا مجبور نباشد کل شبانه روز دستگاه را روشن نگه دارد. استفاده مداوم از دستگاه، باعث می‌شود که استهلاک دستگاه بالا رود، لذا بهتر است، حداقل ۶ الی ۸ ساعت در روز برای دستگاه استراحت در نظر بگیریم.

ب: حتماً باید آنالیز کامل از آب تهیه شود، که اگر مشکلی در آب وجود داشت، در پیش تصفیه دستگاه، مشکل موجود برطرف شود، و سپس این آب وارد فیلتر ممبران شود. به عنوان مثال اگر کدورت آب بالاست، ابتدا در سیستم پیش تصفیه، کدورت را به حد مجاز رسانده و سپس این آب وارد ممبران شود.

 

ج: نظر به اینکه آب شیرین‌کن یا تصفیه آب کشاورزی اسمز معکوس «Reverse Osmosis» با مونتاژ و ترکیب قطعات مختلف تولید می‌شود، و روی شاسی سوار می‌شود، لذا بهتر است در انتخاب قطعات اصلی مثل پمپ ورودی، پمپ طبقاتی، مخازن فایبرگلاس، پِرِشر وِسِل، تابلو برق، ابزار دقیق و غیره نهایت دقت را به عمل آورد تا سازنده دستگاه، قطعاتی با کیفیت بالا را استفاده نماید و در زمان بهره‌برداری، میزان تعمیرات و خرابی‌های احتمالی قطعات به حداقل ممکن برسد. با توجه به حساسیت بحث تامین آب در مراکز و صنایعی که نیاز به آب نرم و بدون املاح دارند، بهتر است در انتخاب قطعات دقت بیشتری نموده و از تجهیزات باکیفیت بالا جهت ساخت دستگاه بهره برد.

 

خرید دستگاه آب شیرین کن کشاورزی

 

خرید دستگاه آب شیرین کن برای مصارف کشاورزی
خرید دستگاه آب شیرین کن برای مصارف کشاورزی

با توجه به اینکه مشکل کمبود آب، به یک معضل جهانی تبدیل شده است، باید بتوانیم آب را به صورت بهینه، به گونه‌ای مصرف کنیم که نسل‌های آتی با مشکلات کمتری مواجه شوند. یکی از پر مصرف‌ترین بخش‌هایی که مقدار هدر رفت آب در آن بالاست، بخش کشاورزی است، که با کاهش مصارف این بخش، می‌توانیم تا حدودی از فشار بر منابع آبی بکاهیم.

 طراحی سیستم آب شیرین کن یا تصفیه آب کشاورزی

 

آب شیرین کن کشاورزی

اهدافی که در بحث تصفیه آب یا تصفیه آب کشاورزی مدّ نظرمان است، باید برابر با نرم افزار طراحی گردد.

مخازن شنی و کربنی بایستی از نوع اف آر پی و یا از رنگ‌های اپوکسی با پوشش‌های دریایی پلی یورتان کتینگ شوند تا دستگاه کمترین مشکل خوردگی را داشته باشد.

به جهت تصفیه آب در دستگاه های اسمزمعکوس «Reverse Osmosis» با در نظر گرفتن بالا بودن آلودگی میکروبی، باید سیستم کلرزنی نصب گردد.

فیلترهای میکرونی جهت بالا رفتن عمر ممبران با مش ۵ میکرون در پیش تصفیه دستگاه یا تصفیه آب کشاورزی نصب می‌گردد.

برای اینکه آب با فشار بالا پشت ممبران هدایت شود باید پمپ طبقاتی با کیفیت بالا بعد از سیستم پیش تصفیه آب شیرین‌کن نصب گردد.

ممبران سیستم اسمز معکوس جهت تصفیه آب مهمترین وظیفه را در دستگاه بر عهده دارد، این قابلیت وجود دارد که با استفاده از ممبران، تا ۹۹ درصد املاح از آب جدا گردد.

جهت کنترل کردن حجم آب در دستگاه تصفیه آب یا تصفیه آب کشاورزی از فلومتر در تنظیمات دستی یا اتوماتیک پروسه استفاده می‌گردد. واحد CIP جهت شستن ممبران‌ها استفاده می‌شود.

 

این دستگاه از قطعات مختلفی تشکیل شده است که بر روی شاسی مونتاژ می شوند و دستگاه آب شیرین کن را تشکیل می دهند.

با توجه به حساسیت بحث تامین آب در مراکز و صنایعی که نیاز به آب نرم و بدون املاح دارند، بهتر است در انتخاب قطعات دقت بیشتری نموده و از تجهیزات باکیفیت بالا جهت ساخت دستگاه بهره برد.

کاهش تاثیرات منفی شوری آب با استفاده از مغناطیسی نمودن آب (آبیاری مغناطیسی )

یکی از مهمترین معضلات کشاورزان در کشور، نحوه مدیریت آبهای غیر متعارف و شور در کشاورزی است. آب شور، راندمان محصول تولیدی را کاهش داده، و تهدیدی برای سلامت گیاه به حساب می‌آید. علاوه بر این، اگر این روند ادامه داشته باشد، بعد از مدتی خاک نیز شور و غیر قابل کشت خواهد شد. با توجّه به اینکه تمام سرمایه یک کشاورزی، زمین اوست، باید نسبت این موضوع حساسیت ویژه‌ای داشت.

یک راهکار مناسب و به صرفه برای غلبه بر مشکلات شوری، استفاده از دستگاه‌های مغناطیسی برای پردازش آب است. در دهه‌های اخیر، آب مغناطیسی کاربردهای ویژه‌ای در صنعت و کشاورزی پیدا کرده است. مغناطیسی کردن آب برای کشاورزان و صنعت‌گرانی که به هر دلیل امکان خرید آب شیرین‌کن را ندارند، یک روش ایمن و به صرفه است.

آب مغناطیسی، آبی است که با عبورِ جریانِ آب از میانِ یک میدان مغناطیسی حاصل می‌شود. این روش به عنوان یک روش غیر شیمیایی کاربرد دارد، و طیِ آن مولکولهای آب دیونیزه شده، و اثراتِ سختیِ آن کاهش می‌یابد. آب مغناطیسی در سالهای اخیر به طور گسترده در صنعت، کشاورزی و… استفاده شده است، و برخی از کاربردهای مفید آن در تحقیقات دانشمندان مورد بررسی قرار گرفته است.

با توجّه به اینکه مولکولِ آب، یک مولکول قطبی است، و در دو طرفِ خود بارهای مثبت و منفی دارد، در حالت طبیعی این مولکولهای آب یکدیگر را جذب کرده و به شکل خوشه (cluster) در می‌آیند. به عبارتِ دیگر در آبِ معمولی، ما به جای مولکول‌های منفردِ آب، خوشه‌های آب داریم. وقتی این خوشه‌های آب در معرضِ میدان مغناطیسی با قدرت و شدّتِ مناسب قرار بگیرند، شکسته شده و به خوشه‌های ریزتر تبدیل می‌شوند. بنابراین بطور خلاصه آب مغناطیسی، آبی است که در آن خوشه‌های آب شکسته شده، و آب ریزتر و نرم‌تر از آب معمولی است. در نتیجه‌ آب مغناطیسی خواصّی پیدا می‌کند که در کشاورزی، صنعت، پرورشِ دام و طیور و… مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برخی از مهمترین خواص آب مغناطیسی در اصلاح آب و خاک کشاورزی، عبارتند از:

– حلالیتِ آب مغناطیسی بیشتر از آب معمولی است. این خاصیت شبیه خاصیتِ آب جوش نسبت به آب معمولی است که حلالیت بالاتری دارد، در نتیجه یک حبّه قند در آب جوش سریعتر و بیشتر از آب معمولی حل می‌شود. چون حلالیتِ آب مغناطیسی بیشتر از آب معمولی است، در نتیجه عناصر غذایی را بهتر و بیشتر از خاک شسته، و در اختیار گیاه قرار می‌دهد.

– از آنجاییکه خوشه‌های آب ریزتر می‌شوند، در نتیجه نفوذپذیریِ آب مغناطیسی، بیشتر از آب معمولی است. یعنی بهتر در خاک نفوذ کرده، و در نتیجه، بهتر جذب گیاه می‌شود. یعنی گیاه با آب کمتری سیراب می‌شود (فرآیند هیدراته شدن بهتر انجام می‌شود). در نتیجه مصرف آب کاهش پیدا می‌کند، و راندمان آبیاری افزایش می‌یابد.

– با افزایش نفوذپذیری آب در خاک، اکسیژنِ بیشتری در اختیار ریشه قرار گرفته، و ریشه خفه (سیاه) نمی‌شود. – همچنین جمعیت میکروبیِ خاک، به دلیل افزایش نفوذپذیری هوا در خاک، و ایجاد شرایط هوازی، افزایش می‌یابد. و در نتیجه ضریب تبادل کاتیونی و آنیونی افزایش پیدا کرده و خاک حاصلخیزتر می‌شود. – از طرف دیگر، همانطور که در قسمت قبل بیان شد، چون حلالیت این آب بیشتر از آب معمولی است، و عناصر غذایی بیشتری را از خاک شسته و در اختیار گیاه قرار می‌دهد، در نتیجه جذب عناصر غذایی توسط گیاه افزایش پیدا می‌کند. بنابراین مصرف کود هم تا حدّی کاهش پیدا می‌کند. – نکته‌ی مهم دیگر این است که، در آب معمولی، آب به صورت عمودی در خاک نفوذ می‌کند. ولی در آب مغناطیسی، آب در جهاتِ مختلف در خاک نفوذ می‌کند، یعنی پیازِ رطوبتی بزرگتر می‌شود. در نتیجه ریشه‌زائیِ گیاه بهتر و بیشتر انجام می‌شود، و آب و هوا بهتر در دسترس ریشه‌ی گیاه قرار می‌گیرد.

– همچنین آب مغناطیسی، خاک را نیز اصلاح می‌کند. آبشویی با آب مغناطیسی، یک روش برای احیای خاک‌های شور است، زیرا در هر مرتبه آبیاری با آب مغناطیسی، یک مقدار از شوری به اعماق پایین‌ترِ خاک رانده می‌شود و در واقع خاک اصلاح می‌شود.

به همین ترتیب، عناصرِ مسمومِ خاک نیز در آب مغناطیسی بیشتر شسته شده و به بخشهای عمیق‌تر خاک هدایت می‌شوند، و مسمومیت کمتری ایجاد می‌کنند. – از آنجایی که لزوجیتِ در آب مغناطیسی کمتر شده، و نفوذپذیری این آب در خاک افزایش پیدا کرده است، در نتیجه کلوخه‌های سفت و سخت و فشرده در خاک، پس از آبیاری با این آب، نرم می‌شوند. در نتیجه انرژی مصرفی برای شخم هم کمتر می‌شود.

– در اثر آبیاری با آب مغناطیسی، به دلیل نفوذِ بیشترِ آب در خاک، میزانِ تبخیر از سطح خاک نسبت به آبیاری با آب معمولی کمتر خواهد بود.

– مقاومت گیاه در برابر شوری بالا می‌رود. چون شوریِ آب، در فرآیندِ جذبِ عناصر غذایی اختلال ایجاد می‌کند، ولی ما با آب مغناطیسی، جذبِ عناصر را بالاتر می‌بریم، و از این طریق بر مشکلاتِ شوری غلبه می‌کنیم.

– آب تا حدودی پاستوریزه می‌شود، و آفات و بیماریها در آب مغناطیسی کمتر می‌شود.

– القای جوانه‌زنی بذر اتفاق می‌افتد و بذرهایِ کشاورزی بیشتر و سریعتر جوانه می‌زنند. در واقع تلفات بذر کاهش پیدا می‌کند.

– محصول زودرس می‌شود. – در نهایت با استفاده از آب مغناطیسی در کشاورزی، شاهد افزایش عملکرد گیاه هستیم

 

مزایای آبیاری مغناطیسی: . اصلاح آب و خاک . کاهش مصرف آب، انرژی و نهاده‌ها (کود و سم) . افزایش جذب عناصر غذایی . افزایش کمیت و کیفیت محصول . زودرسی و همرسی محصول . افزایش حدّ آستانه تحمّل شوری در گیاه، و تنوع بیشتر محصولات قابل کشت . امکان تولید ارگانیک . افزایش عملکرد گیاه

برای درک بهتر موضوع دستگاه آب پردازش شده مغناطیسی توصیه می شود به مستند ذیل با دقت توجه بفرمایید

این مستند مصاحبه با کشاورزانی است که با آب شور دستگاه اب مغناطیسی را نصب نموده و رضایت دارند

 

تفاوت آب مغناطیسی و دستگاه آب شیرین‌ کن کشاورزی :

یکی از معضلات کشاورزان، استفاده از آبهای شور در کشاورزی و تصفیه آب کشاورزی است. منظور از شوری در کشاورزی، وجود املاح در آب و خاک کشاورزی است. املاح بیش از حدی که در آب موجود است، می‌تواند با رسوب در اطرافِ ریشه، اکسیژن‌رسانی را مختل نموده، و باعث شود فرایند جذب به خوبی صورت نگیرد، و در نهایت باعث کاهش راندمان محصول تولیدی گردد. یک راهکار مناسب برای غلبه بر این مشکل، استفاده از آب شیرین کن است. امّا آب شیرین‌کن‌، پساب و دور ریز زیادی دارد، که در بسیاری موارد با مخالفت سازمان محیط‌زیست هم روبرو می‌شود. علاوه بر این، با توجّه به اینکه دور ریزِ آب شیرین‌کن، آبی به مراتب شورتر از آب ورودی به دستگاه است، احتمال اینکه چاه‌های اطراف را شور نماید نیز، وجود دارد.

امّا استفاده از سامانه مغناطیسی، مشکلات فوق را ندارد، و ضمنِ اینکه تاثیراتِ مخرّبِ شوری را کاهش می‌دهد، مزایای دیگری هم برای کشاورزان دارد که در قسمت قبل بیان شد.

استفاده از آب مغناطیسی در صنایع یکی از مشکلات روتین در صنایعی که از آب استفاده می‌کنند، گرفتگی و رسوب لوله‌های انتقال آب است. سامانه‌های مغناطیسی برای اصلاح و پردازش آب، سالهاست که به عنوان یک روش موثر در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. با توجه به اینکه در آب مغناطیسی، حلالیت و نفوذپذیری آب افزایش پیدا می‌کند، این آب به داخل رسوبات لوله‌ها و جداره‌ها نفوذ کرده و رسوبات را حل کرده و با خود می‌برد، ضمن اینکه اجازه تشکیل رسوبات جدید در لوله‌ها را هم نمی‌دهد.

 

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره آبیاری مغناطیسی حتما با کارشناس های شرکت در تماس باشید.

تاثیرات مثبت دستگاه آب شیرین کن کشاورزی ، یا تصفیه آب کشاورزی روی دامداری و مرغداری

تاثیرات مثبت دستگاه‌های شیرین کردن آب یا تصفیه آب کشاورزی، روی دامداری و مرغداری در حالت کلی، تصفیه آب در پرورش حیواناتی که قابل رشد و پرورش هستند مانند گاو، گوسفند، مرغ و هر موجود زنده‌ای که گوشت و محصولاتش برای انسان قابل استفاده است، از الزامات محسوب می‌گردد. وجود هر گونه میکروب، جلبک یا ویروس داخل آب مورد استفاده برای این حیوانات، می‌تواند تاثیراتِ جبران ناپذیری برای پرورش دهنده و حتّی برای مصرف کننده داشته باشد. همچنین وجود نمک و املاح محلول در آب نیز می‌تواند در پرورش و نگهداری این حیوانات تاثیرگذار باشد. معمولاً در چنین مواردی از تصفیه آب به روش RO یا اسمز معکوس استفاده می‌شود. این فرآیند به صورت کاملاً حرفه‌ای حدود ۹۵ تا ۹۸ درصد از کل املاح و ناخالصی‌های موجود در آب را حذف می‌نماید. استفاده از آب تصفیه شده در مرغداری‌ها، دامداری‌ها و گاوداری‌ها ریسک خطرات ناشی از آب نامتعارف را کاهش میدهد، و بر میزان سوددهی می‌افزاید.

مشاوره رایگان خرید انواع دستگاه آب شیرین کن یا تصفیه آب کشاورزی

کیفیت در کار اتفاقی نیست، ما در شرکت آتیه انرژی تلاش، با بهره‌گیری از اساتید صاحب دانش و تجربیات فراوان، توانسته‌ایم بهترین دستگاه‌های تصفیه آب یا تصفیه آب کشاورزی و کشاورزی را در ایران و کشورهای همسایه نصب کنیم، و کمک خوبی به صنایع مرتبط با آب نماییم. ارائه دستگاه با استفاده از قطعات باکیفیت بالا، طراحی دقیق و علمی، و همچنین ارائه خدمات پس از فروش عالی از ویژگی‌های منحصر به فردی است که ما پایبند به آن هستیم و ما را نسبت به دیگران متمایز می‌کند.

جهت خرید و سفارش تصفیه آب (تصفیه یا تصفیه آب کشاورزی، نیمه یا تصفیه آب کشاورزی، کشاورزی) به روش آب شیرین کن یا تصفیه آب کشاورزی یا طرح آبیاری مغناطیسی، با کارشناسهای شرکت جهت راهنمایی ومشاوره تماس بگیرید.

  • آدرس: تهران – خیابان مطهری – بعد از تقاطع سهروردی – کوچه حاتمی – بن بست نگین – پلاک 8 – واحد 1
  • تلفن تماس ۰۲۱۸۸۴۲۰۸۷۸
  • لینک تلگرام ارتباط با ما: @Zeinodin_javad
  • آدرس پیج اینستاگرام ” @atie_energy

 

منابع 

4.1/5 - (9 امتیاز)

‫10 دیدگاه ها

  1. سلام خدمت شما. من چطوری می تونم دستگاه آب شیرین کن تهیه کنم؟

    1. سلام لطفا با شماره من در فرم درخواست شده تماس بگیرید

  2. با سلام برای خرید دستگاه تصفیه آب صنعتی مشاوره میخواستم.
    شماره تماس و واتساپ من
    09177729678

  3. سلام خسته نباشید آیا میشه آب شستشوی سختی گیرهای رزینی را با دستگاههای شما برای فضای سبز تصفیه کرد؟

  4. سلام و و عرض ادب با توجه به کمبود آب و این که باید اعتقاد به هر قطره آب داشت قصد داریم برای آبیاری باغ میوه از آب چاه استفاده کنیم ممنون میشم بفرمایید چه اطلاعتی باید در اختیار شما قرار بدهم تا دستگاه مناسب را پیشنهاد دهید؟

  5. سلام چطورمیتونم دستکاه تصفیه اب مغناطیسی را
    خریداری کنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا