اخبار صنعت تصفیه آب صنعتی و کشاورزی ایران

ساخت دستگاه تصفیه آب صنعتی

سیستم‌های پیش تصفیه دستگاه تصفیه آب صنعتی طول عمر و افزایش کارایی در دستگاه‌های تصفیه آب صنعتی به روش اسمز معکوس، تأمین پیش تصفیه آب مؤثر در تصفیه آب صنعتی خوراک الزامی است. استفاده از اصول سیستم پیش تصفیه آب مناسب در روش تصفیه آب صنعتی باعث افزایش راندمان و طول عمر ممبرین را می‌شود. به این دلیل که عواملی نظیر رسوب گرفتگی، تخریب ممبرین را به کمترین میزان می‌رساند و منتج به کیفیت محصول، کم شدن هزینه‌های عملیاتی و نگهداری تجهیزات صنعتی تصفیه آب، شدت جریان محصول و استحصال محصول می‌شود.

سیستم تصفیه آب صنعتی اسمز معکوس RO پروسه ایست فیزیکی که توانایی این را دارد که 99 درصد جامدات محلول موجود در آب (TDS) و کلوئیدی مواد آلی محلول و غیر محلول، اندوتوکسین ها، ویروس‌ها، باکتری‌ها و آلاینده‌های میکروبیولوژی را به کمک غشاء نیمه تراوا از میان بردارد. در سیستم اسمز معکوس، جریان ورودی یا خوراک (Feed) به دو جریان آب تصفیه شده (Permeate) و پساب غلیظ (Reject) یا (Brine) بدل خواهد شد.

اگر بخواهیم بهترین طراحی‌ها را در سیستم تصفیه آب صنعتی داشته باشیم در اختیار داشتن آنالیز کامل آب کمک مهمی به طراحی دقیق‌تر و ساخت بهتر خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: سختی گیر مغناطیسی s2flow

باتوجه به این که اکثر مناطق کشور، آب‌های هر منطقه با منطقه دیگر متفاوت می‌باشد و باتوجه به حساسیت ممبران روی املاح خاص اگر بخواهیم دستگاهی بسازیم که کمترین مشکل را در زمان بهره برداری داشته باشیم باید روی اصول علمی ساخت صورت گیرد.

به عنوان مثال: چند عامل می‌تواند روی عملکرد ممبران دستگاه تصفیه آب صنعتی تأثیر بگذارد.

  1. کدورت: اگر کدورت آب بالا باشد می‌تواند به شدت سرعت رسوب گذاری را روی سطح ممبران بالا ببرد. لذا در آبهای که کودورت پاین دارد ما می‌توانیم باقی مانده کودورت را با فیلتر شنی به حداقل ممکن برسانیم، ولی در جاهای که کدورت آب بالا باشد حتماً نیاز به نصب سیستم uf می‌باشد.
  2. آلودگی میکروبی: میزان کلیفورم های باقی مانده در داخل آب و یا همان آلودگی میکروبی می‌تواند روی عمر مفید ممبران تأثیر بگذارد. برای این که جلبک و خزه که جزو آلودگی میکروبی محسوب می‌شوند روی سطح ممبران آب شیرین کن را مسدود می‌کنند و به مرور زمان می‌توانند باعث اوت شدن ممبران شوند. لذا در جاهی که آلودگی میکروبی وجود دارد نصب سیستم اوزون و کلر زنی و یو وی قبل از ورود آب به سیستم پیش تصفیه دستگاه آب شیرین کن توصیه می‌شود.
  3. سیلیس: سیلیس در داخل آب همانند چسب عمل می‌کنند و اگر میزان از حد استاندارد بالاتر باشد می‌تواند منافذ ممبران را کیپ کند که ممبران نتواتد عملکرد ۱۰۰ درصد خود را داشته باشد.
  4. آهن می‌تواند به عنوان یک عامل مزاحم در آب می‌تواند باعث گرفتگی شدید در ممبران شود لذا در جاهای که آهن وجود دارد باید حتماً قبل از ورود آب به دستگاه آب شیرین کن آهن به حداقل ممکن برسد و سپس وارد ممبران شود.

در مطالب بالا چند نکته از فلزات سنگین داخل آب را بررسی کردیم ولی همانطور که اشاره شد با در دست داشتن آنالیز کامل می‌توانیم دستگاه بهتری را ساخته و ارائه دهیم که گرفتگی ممبران به حداقل ممکن برسد و عمر مفید ممبران نیز بالا رود. به منظور بدست آوردن اطلاعات مطلوب و اخذ بروشور با شرکت آتیه انرژی تلاش تماس خاصل فرمایید.

 

امتیاز کاربران post

شرکت آتیه انرژی

شرکت مهندسی آتیه انرژی تلاش بادراختیار داشتن کادری متخصص و متعهد خدمات خود را در زمینه ی مشاوره و طراحی ، ساخت وتولید سیستم ها و فرایندهای جدید تصفیه آب، ساخت واجرای سیستم های تصفیه آب صنعتی و پکیج های تصفیه فاضلاب، خدمات خود را بدین شرح اعلام میدارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا