اخبار صنعت تصفیه آب صنعتی و کشاورزی ایران

فیلتر هیدروسیکلون و عملکرد آن

کارکرد فیلتر هیدروسیکلون در از بین بردن ماسه داخل آب

برای حذف شن و ماسه داخل آب از آب چاه‌ها و رودخانه ها و جداسازی ذرات جامد از جریان آب برگشتی فرایند تولید در کارخانه‌ها و نیز جداسازی مواد جامد معلق در مایع برای خطوط تولید واحدهای صنعتی، نیاز به وسیله‌ای می‌باشد که دارای افت فشار ناچیز و بهره برداری آسان و راحت بدون نیاز به انرژی الکتریکی باشد، که این فرایند توسط دستگاه هیدروسیکلون با بهره گیری از انرژِی دینامیکی و ایجاد نیروی گریز از مرکز سیال برای جداسازی ذرات جامد از مایع انجام می‌پذیرد.

بدین گونه که ظرفیت جداسازی به قطر و جرم حجمی ذرات و ویسکوزیته و دانسیته مایع بستگی دارد. حرکت چرخشی مایع در هیدروسیکلون باعث اعمال نیروی جانب مرکز بر سیال و ذرات معلق در آن می‌شود. معمولاً ششکل هیدروسیکلون ها به صورت مخروطی بوده که باعث جداسازی ذرات جامد با جرم حجمی بیشتر و قر بزرگ‌تر از مایع می‌شود.

به منظور بررسی و خرید لیست محصولات، بر روی لامپ یو وی کلیک کنید.

دامنه طراحی و کاربرد فیلتر هیدروسیکلون وسیع است و بر حسب نیاز می‌توان فیلتر هیدروسیکلون را به صورت موازی و یا سری در کنار یکدیگر قرار داد تا فرایند جداسازی به شکل مطلوب‌تری صورت پذیرد. فیلتر هیدروسیکلون های شرکت آتیه انرژی تلاش دارای ابعاد مختلفی می‌باشد که بر حسب میزان حذف شن و ماسه بزرگتر از 75 میکرون در آب نیز بر اساس کیفیت آب مصرفی و سفارش مشتری طراحی و ساخته می‌شود.

کارکاد فیلتر شنی در تصفیه آب

بعد از این که آب از فیلتر هیدروسیکلون عبور کرد باید برای جداسازی ذرات دیگر آب را از فیلتر شنی عبور دهیم. فیلتر شنی علاوه بر این که ذرات درشت را از آب حذف می‌کند، کدورت آب را نیز تا حدی کاهش می‌دهد معمولاً فیلتر شنی از مخازن فایبر گلاس یا فلزی تشکیل می‌شود که در اثر عبور آب از سیلیس ذرات داخل آب که به صورت شن و یا ماسه داخل آب وجود دارند و مقدار زیادی از آن نیز قبلاً توسط فیلتر هیدروسیکلون گرفته شده است وارد سیلیس می‌شوند و در بستر سیلیس گیر کرده و آب بعد از خروج از فیلتر شنی بدون ذرات درشت خارج می‌گردد.

به منظور بررسی و خرید محصولات، بر روی دستگاه تصفیه آب صنعتی کلیک کنید.

  • فیلتر شنی بهترین روش برای کم کردن از غلظت مواد مواد معلق در آب هست.
  • برای حذف شن و ماسه داخل آب از فیلتر شنی هم می‌توان استفاده کرد. ولی در صنعت بیشتر از فیلتر هیدروسیکلون استفاده می‌کنند.

شرکت آتیه انرژی تلاش در زمینه دستگاه تصفیه آب صنعتی و تصفیه پساب فعالیت دارد و همچنین تاکنون سیستم پیش تصفیه زیادی را برای کشاورزان انجام داده است. و شما عزیزان می توانید فیلتر هیدروسیکلون از ما تهیه کنید.

  • تلفن تماس با شرکت جهت مشاوره: 02188420878
  • لینک ارتباط با ما از طریق تلگرام: @zeinodin_javad
  • نویسنده: جواد زین الدینی
امتیاز کاربران post

شرکت آتیه انرژی

شرکت مهندسی آتیه انرژی تلاش بادراختیار داشتن کادری متخصص و متعهد خدمات خود را در زمینه ی مشاوره و طراحی ، ساخت وتولید سیستم ها و فرایندهای جدید تصفیه آب، ساخت واجرای سیستم های تصفیه آب صنعتی و پکیج های تصفیه فاضلاب، خدمات خود را بدین شرح اعلام میدارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا