اخبار صنعت تصفیه آب صنعتی و کشاورزی ایران

دستگاه تصفیه آب اصل را چگونه از دستگاه غیر اصل بشناسیم؟

تفاوت دستگاه تصفیه آب اصل و دستگاه پیش تصفیه

هر دستگاه تصفیه آب دارای مراحلی است که این مراحل می‌تواند ۵ مرحله تا بیش از ۹ مرحله باشد. پس در ابتدا باید به داشتن مراحل در یک دستگاه تصفیه آب دقت کرد.

و اینکه دستگاه‌هایی که کمتر از ۵ مرحله داشته باشد به عنوان دستگاه تصفیه آب به شمار نمی‌آیند بلکه پیش تصفیه هستند در مورد فیلترهای دستگاه تصفیه آب باید بدانیم که فیلترهای تصفیه آب هر یک کارهای متفاوتی انجام می‌دهند.

مانند فیلترهایی که در مخزن دستگاه‌های آب سرد کن قرار می‌گیرد. یا فیلترهای که در شیر آبها قرار می‌گیرد که اینها دارای ۸ تا ۹ مواد هستند. پس این فیلترها را فیلتر دستگاه تصفیه آب نمی‌خوانیم بلکه آنها فقط می‌توانند املاحی را در آب حذف کنند که دانه درشت هستند و توان گرفتن املاحی مانند میکروبها و باکتری‌ها و… را ندارند.

بیشتر بخوانید: دستگاه ضدعفونی کننده پدالی

شیوه تصفیه آب ملاک اصل بودن آن است!!

نکته دیگری که در انتخاب یک دستگاه تصفیه آب خوب و اصل می‌تواند به ما کمک کند این است که شیوه تصفیه آب در دستگاه تصفیه آب باید اسمز معکوس یا RO باشد.

تعداد خروجی آب

یکی از نکات دیگری که در شناخت دستگاه تصفیه آب اصل به ما کمک می‌کند این است که یک دستگاه تصفیه آب اصل ما باید دارای یک قسمت برای ورودی آب باشد و دو قسمت برای خروج آب که یکی از خروجی‌ها به فاضلاب متصل می‌شود و یکی دیگر به شیری که آب تصفیه شده را دریافت می‌کند.

در نتیجه اگر قسمت خروجی آب دستگاه دارای قسمت خروج به به فاضلاب نباشد و فقط تک خروجی باشد این دستگاه یک دستگاه اصل نمی‌باشد.

تست سختی آب برای تشخیص اصل بودن تصفیه آب

نکته آخری که ذکر می‌کنیم در مورد متوجه شدن اصلی بودن دستگاه تصفیه آب این است که ما باید این اطمینان را پیدا کنیم که این دستگاه مورد نظر ما آب را به طور کامل تصفیه می‌کند.

این را اینطور می‌توانیم متوجه شویم که بعد از نصب شدن دستگاه توسط شخص نصاب، از او بخواهیم با دستگاه مخصوص میزان سختی آب قبل از نصب دستگاه تصفیه آب و بعد از ورود به دستگاه را اندازه گیری کند.

در نهایت باید میزان سختی آب را توسط تابلو بررسی کنیم که باید 80 تا 90 درصد کمتر شده باشد که در غیر اینصورت می‌توانیم متوجه بشیم که این دستگاه تصفیه آب اصل هست یا نه

 

امتیاز کاربران post

شرکت آتیه انرژی

شرکت مهندسی آتیه انرژی تلاش بادراختیار داشتن کادری متخصص و متعهد خدمات خود را در زمینه ی مشاوره و طراحی ، ساخت وتولید سیستم ها و فرایندهای جدید تصفیه آب، ساخت واجرای سیستم های تصفیه آب صنعتی و پکیج های تصفیه فاضلاب، خدمات خود را بدین شرح اعلام میدارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا