اخبار صنعت تصفیه آب صنعتی و کشاورزی ایران

تجهیزات دستگاه تصفیه آب صنعتی و مواد مصرفی دستگاه تصفیه آب

انواع تجهیزات دستگاه تصفیه آب صنعتی و مواد مصرفی آن

انواع فیلتر میکرونی به همراه محفظه مربوطه:

همان طور که میدانیم برای حذف ذرات معلق، مواد آلی، ارگانیک، آلکان های کلر دار، آفت کش ها و نیز حذف بو و طعم و رنگ در صنایع مختلف همچون صنایع شیمیایی، دارویی و غذایی که آب نقش بسیار عمده‌ای را به عهده دارد و فرایندهای معمول تصفیه آب قادر به جداسازی و حذف ذرات بسیار ریز و مضر و مزاحم نیستند. نیازمند به استفاده از فیلتراسیون با مش‌های میکروبی می‌باشیم.

به منظور بررسی و خرید محصولات، بر روی دستگاه تصفیه آب صنعتی کلیک کنید.

به همین منظور شرکت آتیه انرژی تلاش که همواره پیشرو در ارائه خدمات مهندسی تصفیه آّب می‌باشد با همکاری شرکت‌های معتبر اروپایی و تولیدکنندگان معتبر داخلی، اقدام به تهیه و توزیع فیلترهای میکروتی تصفیه آب به همراه محفظه‌های آنها نموده است.

فیلتر میکرونی ارائه شده توسط شرکت آتیه انرژی تلاش متناسب با کیفیت آب خام مصرفی و یا آب خام تصفیه شده بوده و دارای مش‌های مختلف از 2 الی 50 میکرون از جنس پلی پروپلین و الیاف نخ کتان مخصوص به صورت فشرده می‌باشد.

بیشتر بخوانید: تجهیزات دستگاه تصفیه آب صنعتی – مواد مصرفی دستگاه تصفیه آب

آنتی اسکالانت و مواد اسید شویی ممبران

در دستگاه تصفیه آب صنعتی مهم‌ترین کار را ممبران انجام می‌دهد که وظیفه آن پایین آوردن تی دی اس و رساندن آب به مرحله نرمی و بدون املاح می‌باشد و با توجه به اینکه اگر بر روی غشای ممبران گرفتگی ایجاد شود، در روند تصفیه آب خلل وارد می‌شود لذا باید تمام احتیاط‌های لازم را جهت پیشگیری از ایجاد رسوب روی سطح ممبران بکار گرفت.

تنها ماده‌ای که در آب شیرین کن مانع از ایجاد رسوب روی سطح ممبران می‌شود استفاده از آنتی اسکالانت با کیفیت و عالی می‌باشد که این شرکت ارائه دهنده بهترین آنتی اسکالانت های اروپایی برای دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس می‌باشد

ممبران UF:

اولترا فیلتراسیون تکنولوژی جداسازی توسط ممبران است که بر مبنای غشا نیمه تراوا جهت جداسازی محلول‌های حاوی ترکیبات مفید و غیر مفید بکار برده می‌شود. ساختار نامتقارن ممبر ان های UF باعث جدا شدن ذرات بزرگتر از وزن مولوکولی و باقی ماندن آنها در سطح ممبران می‌شود در حالی که ذرات کوچکتر از معدنی

ان ساختار ممبران عبور میکتد. فیلتراسیون، پالایش، جداسازی و تغلیظ محلول زمانی که غلظت مواد باقی مانده بر سطح ممبران افزایش پیدا می‌کند به پایان می‌رسد. ممبران های UF ممبران های جدید با بافت توخالی جهت جداسازی، فیلتراسیون و تغلیط مواد می‌باشند.

قطر داخلی بافت ها تقریباً 7 دهم الی 8 دهم و قطر خارجی آن‌ها 3/1 دهم است. میزان وزن جدا کننده مولوکولی از DALTON و بافت های ممبران پوشیده شده توسط پوشش رزینی اپوکسی پوشیده شده است.

موارد اصلی کاربرد تجهیزات تصفیه آب و فاضلاب:

  • پیش تصفیه سیستم‌های RO و حذف SDI
  • پالایش و حذف باکتری در صنایع آشامیدنی، آّب شیر و آب
  • پالایش روغن موجود در سیکل آب برگشتی
  • ممبران های UF خانگی
  • فیلتراسیون آب شهری، رودخانه و دریا
  • حذف اکسیژن کربن از مایعات
  • مزایای ممبران های UF: سرعت جریان بالاتر و مقاومت بهتر در برابر آلودگی
  • تحمل شرایط اسیدی و گرمایی
  • ریزتر بودن میانگین قطر منافذ نسبت به ممبران های معمولی
  • دقت بالاتر در جداسازی
  • مقاومت بعتر در برابر باکتری‌ها
  • مقاوم در برابر عوامل اکسید کننده

سخنی گیر رزینی چیست: دستگاهی است که عامل اصلی این دستگاه رزین‌های سنتزی می‌باشد که معمول‌ترین و بهترین آن از یک شبکه 3 بعدی ماکروپلیمر استرین سولفونه تشکیل شده است.

توانایی تبادل یون‌های عامل سختی همچون کلسیم و منیزیم را با H و NA دارد. معمولاً اصول کارکرد رزین‌های بکار رفته در این دستگاه بر اساس رزین‌های مبادله کننده یونی کاتیونی قوی است.

سختی گیر ها در دو دسته فلزی و FRP دسته بندی می‌شود.

توضیح عملکرد ستون‌های تصفیه آب شرکت آتیه انرژی تلاش:

این شرکت اولین و بزرگ‌ترین تأمین کننده ستون‌های تصفیه آب غیرفلزی با کارایی بسیار بالا در ایران می‌باشد. ستون‌های تصفیه آب ارائه شده دارای کاربردهای مختلفی می‌باشد که عبارتنداز:

1- ستون‌های تبادل یونی با استفاده از رزین‌های کاتیونی یا آنیونی از قبیل سختی گیرها جهت حذف یون‌های مزاحم به صورت انتخابی (برای مثال یون آهن یا کلسیم ومنیزیم)

2- ستون‌های فیلتراسیون شنی یا آنتراسیت جهت حذف مواد معلق در آب.

ستون‌های ارائه شده شامل اجزای ذیل می‌باشد:

1- مخازن:

این شرکت با همکاری کمپانی WAVECYBER برترین وبا کیفیت‌ترین مخازن دنیا را تأمین می‌نماید.

2-شیرهای چند راهه تمام اتوماتیک ونیمه اتوماتیک:

این شرکت با همکاری کمپانی RUNXIN مدل‌های متنوعی از شیرهای مذکوررا با رنج گسترده دبی (1 تا 40 متر مکعب در ساعت) با خدمات پس از فروش گسترده و گارانتی مطمئن ارائه می‌نماید.

2- آب پخش کن و آب جمع کن:

آب پخش کن و جمع کن های ارائه شده از مواد مقاوم PE جهت پخش آب به داخل منبع وجلوگیری از خروج مواد تصفیه آب در سایزها وانواع متعددبه همراه سیستم ارائه می‌گردند.

این دیفیوزرها هم جهت نصب شیر بربالای منبع وهم جهت نصب در کنار منبع قابل استفاده می‌باشند. ضمناً در دو مدل متمرکز و خورشیدی (شاخه‌ای) متناسب با نحوه نصب شیربرروی دستگاه که به صورت دو نوع نصب از بالاونصب ازکنار منبع مرسوم می‌باشد. برروی سیستم نصب می‌گردند.

4-ماده تصفیه کننده آب:

که انواع متنوعی از رزین‌های تبادل یونی وانواع سیلیس ویا انتراسیت را شامل می‌شود.

مواد مصرفی دستگاه تصفیه آب صنعتی:

تأمین کلیه مواد مصرفی شامل آنتی اسکالانت و مواد شستشوی ممبران، رزین سختی گیر، کربن فعال، سیلیس و….

امتیاز کاربران post

شرکت آتیه انرژی

شرکت مهندسی آتیه انرژی تلاش بادراختیار داشتن کادری متخصص و متعهد خدمات خود را در زمینه ی مشاوره و طراحی ، ساخت وتولید سیستم ها و فرایندهای جدید تصفیه آب، ساخت واجرای سیستم های تصفیه آب صنعتی و پکیج های تصفیه فاضلاب، خدمات خود را بدین شرح اعلام میدارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا