اخبار صنعت تصفیه آب صنعتی و کشاورزی ایران

فیلتر شنی و تاریخچه آن در صنعت تصفیه آب

تاریخچه فیلتر شنی در تصفیه آب

یک سیستم فیلتراسیون قادر به حذف ناخالصی یا مواد جامد از یک مایع یا گاز است. این عمل به عنوان فیلتراسیون شناخته می‌شود. در فرآیندهای تصفیه آب و هوای قدیم، آب‌ها از طریق عبور از آب گرم از طریق شن و ماسه، تصفیه مقدماتی می‌شد و بعدها کیسه‌های پارچه‌ای برای جداسازی ذرات از آب استفاده شد.

همانطور که دانشمندان حضور میکروارگانیسم‌ها را در آب آشامیدنی کشف کردند، تقاضا برای تصفیه افزایش یافت. بعضی از اولین دستگاه‌های فیلتر کردن آب خانه‌ها در اواسط سال 1700 شروع به عرضه به بازار شد و سپس در سال 1800 به بعد فیلتر شنی در تصفیه آب نیز به مقوله تصفیه آب صنعتی و خانگی اضافه شد.

به منظور بررسی و خرید لیست محصولات، بر روی لامپ یو وی کلیک کنید.

تصفیه آب و استفاده از فیلتر شنی در آن

اولین استفاده مستمر از فیلتر شنی برای تصفیه آب در سال 1804 در اسکاتلند رخ داد. زمانی که مالک یک تاسیسات صنعتی به دنبال فروش آب مازاد خود به مردم بود. جان گیبب یک فیلتر آزمایشگاهی را نصب کرد و این اولین سیستم تصفیه آب شناخته شده بود.

به مرور زمان تصفیه شن و ماسه و تصفیه آب به پذیرش عمومی دست یافتند، و تبدیل شدند به فعالیت‌های اصلی در دهه 1850. این به طور مستقیم با شیوع بیماری وبا در لندن همزمان بود که مشخص شده بود که این بیماری از طریق آب آلوده ایجاد شده است.

اولین تصفیه فیلتر شنی در ایالات متحده (نهایتاً ناموفق) در سال 1832 در ریچموند، ویرجینیا افتتاح شد. این نوع فیلتراسیون به طور معمول برای درمان منابع آب شهری استفاده می‌شود.

با این وجود، این همیشه یک رویکرد ایدهآل نبود، با توجه به تفاوت در منابع آب موجود در سراسر ایالات متحده آمریکا، مهندس کیکورد، روی این قضیه کار و تحقیقات خود را شروع کرد.

پیشرفت‌های بعدی توسط جورج فولر ساخته شده است، که بر روی یک روش برای درمان آب رودخانه اوهایو برای تأمین آب تأمین شده در لوییویل، کنتاکی کار می‌کرد.

طبق گفته وی، مجموعه‌ای از تداخلات – انعقاد شیمیایی و فیلتراسیون شنی – موفق به بهبود کیفیت آب شده‌اند. در زمینه روش‌های تصفیه آب: از جمله فیلترهای شنی و فیلترهای کربنی را می‌توان نام برد.

محدودیت‌های فیلتراسیون

در فیلتراسیون فیزیکی تصفیه برای هر نوع آب یا هر برنامه درمان مؤثر نیست. به عنوان مثال بهترین انتخاب برای رفع کدورت نیست. و دیگر روش‌ها می‌توانند برای درمان آب‌هایی که پاتوژن ها را برای برخی بیماری‌ها حمل می‌کنند موثرتر باشند، اما مهندسان و دانشمندان در طول زمان به بهبود فن آوری تصفیه آب صنعتی کمک کرده‌اند.

به عنوان مثال، کلر زنی در رسیدگی به بیماری‌های منتقل شده از آب مانند تب تیفو موفق بوده است. فیلتر شنی برای تصفیه آب در مقیاس بزرگ استفاده می‌شود. مواد رایج معمول که برای تصفیه آب در فیلتر شنی مورد استفاده قرار می‌گیرند عبارتند از سنگ سیلیس و زغال کربن.

امروزه فن آوری های تصفیه برای مقابله با طیف گسترده‌ای از منابع آب و انواع آلاینده‌ها در دسترس هستند. بسیاری از این مواد در داخل مخزن فایبرگلاس قرار می‌گیرند که به محفظه فیلتراسیون اجازه می‌دهد تا با آب مستقیم تماس بگیرد.

این طراحی همچنین اجازه می‌دهد تا مواد فیلتر با خواص سودمند مختلف – رسانه‌هایی مانند انتراسیت، گرانیت، کوارتز یا سایر مواد معدنی – در یک فیلتر تک لایه بندی شوند.

فیلتر شنی در تصفیه آب اسمز معکوس نیز کاربرد ویژه‌ای دارد و از اینکه ذرات درشت وارد ممبران شود ممانعت به عمل می‌آورد فیلتر شنی در تصفیه آب پالایشگاه‌ها و پتروشیمی و همچنین آبیاری تحت فشار کاربرد ویژه‌ای دارد.

امتیاز کاربران post

شرکت آتیه انرژی

شرکت مهندسی آتیه انرژی تلاش بادراختیار داشتن کادری متخصص و متعهد خدمات خود را در زمینه ی مشاوره و طراحی ، ساخت وتولید سیستم ها و فرایندهای جدید تصفیه آب، ساخت واجرای سیستم های تصفیه آب صنعتی و پکیج های تصفیه فاضلاب، خدمات خود را بدین شرح اعلام میدارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا