اخبار صنعت تصفیه آب صنعتی و کشاورزی ایران

سیستم تصفیه پساب و فاضلاب بهداشتی شهری

تصفیه پساب شهری خیلی می‌تواند در زمان بحران کم ابی به کشور کمک کند. باتوجه به این که خیلی از صنایع در کشور ما در مناطق کم آب با مشکل بی آب دست و پنجه نرم می‌کنند.

به منظور بررسی و خرید لیست محصولات، بر روی لامپ یو وی کلیک کنید.

با توجه به این که سیال آب در بسیاری از مناطق کاربرد دارد و برای کشاورزی کمبود آن حس می‌شود، لذا تصفیه پساب شهری یا تصفیه فاضلاب بهداشتی می‌تواند هم مشکلات محیط زیستی را کاهش دهد و هم آنکه می‌تواند یک نوع ذخیره باشد برای اینکه مصرف آب را بهینه کنیم.

تصفیه پساب شهری و یا تصفیه فاضلاب بهداشتی به راحتی این امکان را می‌دهد از هدر رفت آب جلوگیری کنیم در این چند سال گذشته با توجه به اینکه بارندگی در کشور ما کاهش پیدا کرده است و برداشت آب‌ها از چاه‌های زیرزمینی صورت می‌گیرد به همین دلیل روز به روز شوری آبهای کدورت و گل و لای آب می‌باشد.

در تصفیه پساب شهری ما می‌توانیم حجم زیادی از پساب‌های شهری را به چرخه بازگزدانیم.

بیشتر بخوانید: تصفیه پساب آبکاری و تصفیه فاضلاب آبکاری 

چند روز قبل یکی از مشتریان با شرکت آتیه انرژی تلاش تماس گرفتند از جنوب کشور و اعلام کردند که دریاچه‌ای داریم به مساحت 1000 کیلومتر مربع که پسابهای باقی مانده کشاورزی را در آن دریاچه می‌ریزیم.

این پساب کشاورزی قابلیت استفاده مجدد برای آبیاری را ندارد ضمن اینکه BOD و COD آن نیز بالا است و برای محیط زیست و جانداران اثرات سو دارد. ظرفیت این آب هم به حدی بالاست که می‌تواند نجات بخش محیط زیست و کارخانه جات باشد.

با استفاده از تصفیه پساب شهری می‌توان این را در یک قالب پروژه تعریف نمود و یا چند سال از آب آن استفاده نمود. تصفیه فاضلاب بهداشتی نیز عملکردش به همین صورت است.

پس ما باید به کمک یکدیگر با کم آب مبارزه نماییم. أب امانتی است که ما باید با صرفه جویی در آن و بهینه مصرف کردن آن آب را به خوبی به نسل بعدی تحویل دهیم.

شرکت ما در کلیه امور مربوط به آب مسلط است و با ساخت دستگاه‌های آب شیرین کن و تصفیه فاضلاب و سختی گیر الکترونیکی و سختی گیر رزینی به دنبال جلب رضایت شما مشتریان عزیز است.

در بحث تصفیه پساب چند عامل باعث می‌شود که مشتری به فکر تصفیه پساب شهری بیافتد یکی عامل اهرم محیط زیست است

به عنوان مثال در بحث تصفیه پساب شهری در مکان‌هایی که مشکل نرم بودن خاک وجود دارد و ارتفاع آب از سطح دریا کم است فضلاب بهداشتی و پساب شهری پس می زند و بخوبی در زمین دفن نمی‌شود لذا مجبور هستیم در آنجا فکری برای تصفیه پساب کنیم و یا برای تصفیه پساب صنعتی هم همین طور

اگر کارخانه‌ای که از سیال آب استفاده می‌کند در گردش آب لود فاضلابش بالا رود به گونه‌ای که نشود مجدد از آن آب استفاده کرد مجبور هستیم از سیستم تصفیه پساب استفاده کنیم تا آب به استاندارد محیط زیست برسد جهت یا استفاده از کشاورزی یا مصرف صنعتی- در تصفیه فاضلاب صنعتی هم باید احتیاط کرد که حتماً به الزامات محیط زیست برسد

بعضی از صنایع هم در آب ورودی مشکل دارند که به علت سختی بالا و داشتن املاح زیاد به سیستم تصفیه آب صنعتی روی می‌آورند ولی با توجه به اینکه سیستم اسمز معکوس ro پساب بین 25 تا 50 درصد دارد لذا در مکانهایی که مشکل کم آبی وجود دارد این طرح امکان پذیر نیست

در حال حاضر داریم باغ‌های پسته و مرکباتی که سیستم آب شیرین کن کشاورزی نصب کرده‌اند ولی با پساب آن مشکل دارند. که محیط زیست بیشتر از قبل ایراد وارد می‌کند به پساب ایجاد شده توسط دستگاه تصفیه آب، زیرا چاه‌های اطراف را شور می‌کند و مشکل ایجاد می‌کند در دراز مدت برای چاه‌های اطراف

به هر حال تصفیه پساب شهری می‌تواند نجات دهنده نسل بعدی باشد.

ان شاالله که مسولان به فکر باشند و برای این قضیه دنیال منابع مالی آن باشند.

در صورت داشتن سؤالات بیشتر با تلفن‌های شرکت تماس بگیرید -02188420878

امتیاز کاربران post

شرکت آتیه انرژی

شرکت مهندسی آتیه انرژی تلاش بادراختیار داشتن کادری متخصص و متعهد خدمات خود را در زمینه ی مشاوره و طراحی ، ساخت وتولید سیستم ها و فرایندهای جدید تصفیه آب، ساخت واجرای سیستم های تصفیه آب صنعتی و پکیج های تصفیه فاضلاب، خدمات خود را بدین شرح اعلام میدارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا