اخبار صنعت تصفیه آب صنعتی و کشاورزی ایران

فرایندهای تصفیه فاضلاب

بررسی کارکردهای تصفیه فاضلاب

در این مطلب می خواهیم در مورد فرایندهای تصفیه فاضلاب و اینکه چه انتظاراتی را می توان از دستگاه تصفیه آب داشت را بیان کنیم.

به منظور بررسی و خرید لیست محصولات، بر روی لامپ یو وی کلیک کنید.

1- فراهم کردن شرایط بهداشتی برای زندگی مردم

همواره در فاضلاب‌های شهری میکروب‌های مختلفی وجود دارد که در میان انها میکروب‌های بیماری زایی هم وجود دارد. بنابراین ورود فاضلاب تصفیه نشده به محیط زیست و منبع‌های طبیعی آب، می‌تواند امکان آلوده شدن منابع آب به میکروب‌های بیماریزا را فراهم کند و به علت استفاده انسان از منابع آب خطر گسترش بیماری‌ها میان مردم رو به فزونی می‌رود.

بیشتر بخوانید: فرآیند تصفیه آب توسط آب شیرین کن

2- حفاظت محیط زیست از آلایندگی

اگر فاضلاب وارد شده به محیط زیست تصفیه شده نباشد علاوه بر آلودگی محیط زیست. به وجود آوردن خطرات مستقیم برای مردم می‌تواند در به ئجود آمدن مناظر زشت و بوهای نامطبوع و همچنین در تولید حشرات و پشه در طبیعت نقش داشته باشد.

حشرات هم بنا به طبیعت و اقتضائاتشان وسیله‌ای برای جابجا شدن میکروب‌های بیماریزا و آلوده سازی محیط زیست با این میکروب‌ها هستند.

3- بازیابی فاضلاب

با توجه به اینکه مقدار نمک‌های معدنی محلول در فاضلاب به مراتب کمتر از آب دریاهای آزاد می‌باشد و فاضلاب جز آب‌های شیرین ولی آلوده به حساب می‌آید، استفاده دوباره از فاضلاب تصفیه شده به جای آب شیرین جهت آبیاری کشاورزی به مراتب ارزانتر از شیرین سازی آب دریاهای شور می‌باشد.

کاربرد دوباره فرایندهای تصفیه فاضلاب جهت آبیاری کشاورزی بجز صرفه جویی در مصرف آب شیرین به علت وجود مواد کودی در فاضلاب تصفیه شده می‌تواند منبع غذایی خوبی برای گیاهان و تقویت کشتزارها گردد.

امتیاز کاربران post

شرکت آتیه انرژی

شرکت مهندسی آتیه انرژی تلاش بادراختیار داشتن کادری متخصص و متعهد خدمات خود را در زمینه ی مشاوره و طراحی ، ساخت وتولید سیستم ها و فرایندهای جدید تصفیه آب، ساخت واجرای سیستم های تصفیه آب صنعتی و پکیج های تصفیه فاضلاب، خدمات خود را بدین شرح اعلام میدارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا