اخبار صنعت تصفیه آب صنعتی و کشاورزی ایران

مشکلات معمول ایجاد شده در دستگاه تصفیه آب و ارائه راه حل آن

برسی و ارائه راه حل در دستگاه تصفیه آب

در این مقاله قصد داریم که هر گونه مشکلی که در دستگاه تصفیه آب وجود دارد را لیست کرده و برای رفع ان نکاتی را بیان کنیم. در ادامه با آتیه انرژی همراه باشید.

تعمیر آب شیرین کن

جدا از تعویض فیلترهای دستگاه آب شیرین کن که باید در مواقع معین شده تعویض شود گاهی ممکن است مشکل در دستگاه تصفیه آب وجود داشته باشد.

روشن نشدن دستگاه تصفیه آب

۱_اگر دستگاه تصفیه آب روشن نشد حتماً فشارهای سوییچ دچار مشکل شده اند پس باید ابتدا برق دستگاه تصفیه آب را چک کنیم سپس بعداز این کار ،موردهای دیگر مثل ترانس و سویچ های کنترل را چک کنیم‌

خاموش روشن شدن دستگاه تصفیه آب

۲_اگر دستگاه تصفیه آب مرتب خاموش و روشن شد احتمالاً مشکل در دستگاه تصفیه آب در فشار آب آن میباشد و سویچ‌های کنترل فشار آب باید چک شود و همچنین میزان فشار آبی که وارد دستگاه میشود باید موردبررسی و نیز شیرهای یک طرفه و چهار طرفه هوزینگ نیز چک شود.

کار کردن بی وقفه دستگاه تصفیه آب

۳_اگر دستگاه تصفیه آب بی وقفه در حال کار است باید در ابتدا دستگاه را خاموش کرده و مواردی که در میزان فشار آب دستگاه تأثیر دارد چک شود. سه مورد اصلی که باعث این مشکل در دستگاه تصفیه آب میشود سوییچ کنترل فشار بالا و پمپ هستند یا اینکه ممکن است ایراد از مخزن باشد که دچار نشتی شده باشد.

عدم کیفیت آب دستگاه تصفیه آب

۴_اگر میزان کیفیت آب خروجی که از دستگاه تصفیه آب خارج میشود پایین باشد چند عامل ممکن است به وجود آورنده این مشکل در دستگاه تصفیه آب باشند اول این‌که شاید فیلترهای دستگاه دچار گرفتگی شده باشد البته موارد دیگری هم ممکن است باعث پایین آمدن کیفیت آب خروجی شوند مانند کاهش میزان آب واردشده به دستگاه تصفیه آب.

بد بویی و طعم بد دستگاه تصفیه آب

۵_اگر آبی که توسط دستگاه تصفیه آب تصفیه شده باشد طعم خوبی ندارد یا بوی بدی میدهد در این حالت ممکن است مشکل در دستگاه تصفیه آب از برخی فیلترها مانند فیلتر کربن یا فیلتر ممبران باشد که ابتدا باید این فیلترها چک شوند. و نیز ممکن است اشکالی در برخی از شیرهای دستگاه مانند شیر چهار طرفه یا شیر میکس ایجادشده باشد یا حتی ممکن است شیر پساب دچار انسداد شده باشد پس باید همه اینها را بررسی کرد.

نشت پساب دستگاه تصفیه آب

۶_اگر باوجود خاموش کردن دستگاه همچنان پساب در جریان باشد ممکن است این اختلال به علت معیوب بودن شیرهای برقی یا بالا بودن میزان فشار آبی که به دستگاه تصفیه آب وارد میشود باشد.

صدای زیاد دستگاه تصفیه آب

۷_اگر دستگاه تصفیه آب هنگام کار کردن صدای‌زیادی داشته باشد به احتمال زیاد اشکال از پمپ است یا این که میتواند فشار آب ورودی به دستگاه تصفیه آب بالا باشد و یا حتی شیر چهار طرفه خراب باشد.

نشت هوزینگ دستگاه تصفیه آب

۸_اگر هوزینگ های دستگاه تصفیه آب دچار نشت شده باشند احتمالاً هوزینگ ها درست در جای خود فیکس نشده باشند یا این که ترک خورده باشند و یا حتی نیاز به تعویض اورینگ داشته باشد.

بوی بد آب دتسگاه تصفیه آب

۹_ اگر آبی که از دستگاه تصفیه آب خارج میشود دارای بوی بد باشد به احتمال زیاد ایراد از فیلتر کربن باشد و البته مخزن و شلنگ نیز باید کنترل شود.

عدم خروج آب از دستگاه تصفیه آب

۱۰_اگر آبی که در دستگاه تصفیه شده است خارج نمیشود احتمال دارد که فیلتر دچار انسداد شده باشد یا این که شیر مخزن دچار انسداد شده باشد و یا حتی میزان باد در مخزن تنظیم نباشد و یا مخزن سوراخ باشد.

امتیاز کاربران post

شرکت آتیه انرژی

شرکت مهندسی آتیه انرژی تلاش بادراختیار داشتن کادری متخصص و متعهد خدمات خود را در زمینه ی مشاوره و طراحی ، ساخت وتولید سیستم ها و فرایندهای جدید تصفیه آب، ساخت واجرای سیستم های تصفیه آب صنعتی و پکیج های تصفیه فاضلاب، خدمات خود را بدین شرح اعلام میدارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا