اخبار صنعت تصفیه آب صنعتی و کشاورزی ایران

تصفیه فاضلاب صنایع غذایی

شرکت آتیه انرژی تلاش پروژه‌های موفقی در عرصه تصفیه فاضلاب صنایع غذایی دراین چندسال عملیاتی کرده است که موفق شده رضایت متقاضیان را کسب کند. صنایع غذایی از آن دسته صنایعی هست که بدلیل دارا بودن تنوع و گستره فعالیت، پساب‌های گوناگونی دارد که روش‌های تصفیه متنوعی را شامل می‌شوند. شرکت آتیه انرژی تلاش در این زمینه تصفیه فاضلاب صنایع غذایی متناسب با کمیت و کیفیت پساب، اقدام به طراحی و ساخت تصفیه‌خانه‌های صنایع غذایی کرده که ویژگی اصلی آن مهم آنها “کارآمدی” و “اقتصادی بودن” می‌باشد.

به منظور بررسی و خرید لیست محصولات، بر روی لامپ یو وی کلیک کنید.

در بیشتر موارد موارد کارشناسان این شرکت در فرآیند طراحی، روش‌های کاهش فاضلاب (Waste Minimization) را به کارفرمایان خود عرضه کرده‌اند. برای تصفیه تصفیه پساب غذایی می‌توان گفت در بیشترموارد از روش‌های بیولوژیک که پاسخگوی استانداردهای موجود برای دفع فاضلاب می‌باشد، استفاده می‌شود. اما در برخی حالات احتیاج به استفاده از تصفیه تکمیلی نیز ضروری می‌باشد.

بیشتر بخوانید: تصفیه فاضلاب شهری بدون تولید لجن با استفاده از تکنولوژی نانو

روش‌های به‌کاررفته تصفیه فاضلاب صنایع غذایی

  1. روش‌های بیولوژیک هوازی با بارگذاری بالا (مانند IFAS و MBBR)
  2. راکتورهای بیهوازی (مانند ABR و UASB)
  3. تصفیه بیولوژیک متعارف همراه با اکسیداسیون پیشرفته

خیلی از کارخانجات صنایع غذایی تولید پساب و فاضلاب دارند که می‌توان هم برای برگرداندن پساب به ابتدای مسیر آنها را تصفیه انجام داد و هم برای محیط زیست صدماتی وارد نکنند. بعضی از این صنایع عبارت‌اند از کارخانجات تولید کنسرو، کارخانجات تولید گوجه فرنگی، کارخانجات تولید انواع مربا، ترشی و تولید کنندگان آجیل، یا تولید کننده‌های سبزی‌های خشک و غیره مورد استفاده است.

در صنایعی که نام بردیم درست است که محصول تولیدی متفاوت است ولی آنالیزهای پساب در خیلی از موارد ذکر شده به یکدیگر شباهت دارند پس می‌توانیم با در نظر داشتن یک مسئاله کلی فرایند تصفیه فاضلاب را دقیق شناسایی کرد و انجام داد.

برای این که ما بتوانیم کمیت و کیفیت پساب این کارخانجات را پیدا کنیم ابتدا باید وارد مراحل تولید فرایندهای فوق شویم و بررسی کنیم، به عنوان مثال در اکثر تولیدات صنایع غذایی به دلیل این که عمدتاً میوه جات پایه اصلی تولیدات غذایی می‌باشند در ابتدا باید آنها را شست و شو دهیم و مواد فیزیکی را از انها جدا کنیم مثل برگ‌های درخت و یا علف‌ها. به دلیل این که این موارد ذکر شده را با آب می‌شوریم در انتها یک فاضلاب داریم که می‌توانیم آن را تصفیه کنیم و در ابتدای مسیر استفاده کنیم.

یا در مراحل بعدی که ظروف را می‌شوریم و استریل می‌کنیم خروجی پساب دارای چربی می‌باشد که می‌تواند bod و cod را بالا ببرد و از حد استاندارد خارج کند، لازم به ذکر است صنایعی که مواد ابتدایی آن گوشت دامداری‌ها و آبزیان است به مراتب آنالیز پساب مشکل دار تری خواهند داشت. در فرایند تصفیه فاضلاب صنایع غذایی می‌توان از موارد زیر ذکر کرد که در تصفیه پساب استفاده می‌شوند.

  • آشغالگیر
  • سیستم متعادل سازی
  • سیستم ته نشینی ابتدایی
  • سیستم تصفیه بیولوژیکی که این روش خود شامل روشهای هوازی و غیر هوازی می‌باشد.
  • سیستم گند زدای در این روش بعد از این که آخرین مرحله پساب انجام می‌شود به دلیل این که آلودگی میکروبی نداشته باشیم حتماً نیاز به گند زدای سیستم داریم که می‌توانیم از روش‌های گند زدایی مثل تزریق ازن و کلر نام برد.

کلیه روش‌های فوق الذکربه وسیله شرکت آتیه انرژی تلاش طراحی، اجرا و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

امتیاز کاربران post

شرکت آتیه انرژی

شرکت مهندسی آتیه انرژی تلاش بادراختیار داشتن کادری متخصص و متعهد خدمات خود را در زمینه ی مشاوره و طراحی ، ساخت وتولید سیستم ها و فرایندهای جدید تصفیه آب، ساخت واجرای سیستم های تصفیه آب صنعتی و پکیج های تصفیه فاضلاب، خدمات خود را بدین شرح اعلام میدارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا