اخبار صنعت تصفیه آب صنعتی و کشاورزی ایران

روش‌های تصفیه خانه‌های فاضلاب صنعتی

مهمترین روش‌های تصفیه خانه های‌ فاضلاب صنعتی

1- روش‌های شیمیایی

2- روش‌های فیزیکی

3- روش‌های بیولوژیکی

اکسیداسیون – ترسیب – احیای مواد و تشکیل بعضی گازها در روش‌های شیمیایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین از شناورسازی – صاف کردن- تعویض یونی- جذب در روش‌های فیزیکی استفاده می‌شود و در روش‌های بیولوژیکی بیشتر فعالیت ارگانیسم‌های زنده موجود در فاضلاب دخالت داشته و با تجزیه مواد آلی علاوه بر ارگانیسم‌های جدید معمولاً این مواد مورد تجزیه قرار می‌گیرند.

چنانچه تصفیه فاضلاب‌های صنعتی از سه روش معمول و استاندارد صورت نگیرد علاوه بر این که فاضلاب تصفیه شده از کیفیت مناسبی برخوردار نخواهد بود، بلکه هزینه‌های مورد نیاز به شکل قابل توجهی افزایش پیدا خواهد کرد.

به منظور بررسی و خرید لیست محصولات، بر روی لامپ یو وی کلیک کنید.

باید این نکته را لحاظ کرد که قاعدتاً در صورت تصفیه استاندارد و مطلوب، قسمت قابل ملاحظه‌ای از آلودگی‌ها از میان خواهد رفت. به عنوان نمونه روش‌های بیولوژیکی تصفیه این توانایی را دارد که مقادیری از فلزات سنگین را از هم منفک کند.

بیشتر بخوانید: چگونه آب شور چاه را شیرین کنیم؟

در پروسه تصفیه آن هم تمام روش‌هایش همواره مقادیر نسبتاً زیادی لجن به وجود می‌آید که جمع آوری و ساماندهی و تصفیه و دفع آن هزینه گزافی روی دست مصرف کننده خواهد گذاشت.

همانطور که پیشتر عرض شد به این دلیل که هزینه‌های تصفیه فاضلاب به دو فاکتور مهم میزان فاضلاب و کیفیت آن از نظر مواد آلوده کننده بستگی دارد می‌بایست برآن شد تا با تدابیری گوناگون علاوه بر کم کردن از حجم فاضلاب‌های تولیدی، کیفیت آن با تدابیری مثل ممانعت از ضایع شدن مواد اولیه صنعتی با بازآوری مواد موجود در فاضلاب‌ها به صورتی مطلوب واقع شود به صورتی که که هزینه‌های تصفیه به میزان قابل توجهی کم شود.

مواردی مانند نحوه تولید فاضلاب – مشخص کردن کیفیت آن از راه نمونه برداری و آزمایش امکان تقلیلی میزان فاضلاب‌های تولیدی – بررسی روش‌های تصفیه – طراحی اولیه – برآورد هزینه‌ها – طراحی نهایی و مصارف فاضلاب بعد از تصفیه همگی می‌بایست قبل از تصمیم گیری راجع به چگونگی جمع آوری و تصفیه فاضلاب مد نظر قرار گیرد.

توجه به استانداردهای محیط زیست در تمام موارد تصمیم گیری تصفیه فاضلاب‌های صنعتی از ضروریات است. در مواردی برای انتخاب بهترین روش لازم است با احداث تصفیه خانه نمونه به صورت پایلوت با اطلاع از نتایج حاصل از آن فرایندهای تصفیه را انتخاب نمود.

امتیاز کاربران post

شرکت آتیه انرژی

شرکت مهندسی آتیه انرژی تلاش بادراختیار داشتن کادری متخصص و متعهد خدمات خود را در زمینه ی مشاوره و طراحی ، ساخت وتولید سیستم ها و فرایندهای جدید تصفیه آب، ساخت واجرای سیستم های تصفیه آب صنعتی و پکیج های تصفیه فاضلاب، خدمات خود را بدین شرح اعلام میدارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا