اخبار صنعت تصفیه آب صنعتی و کشاورزی ایران

میزان مصرف آنتی اسکالانت

بصورت خلاصه و مفید در این نوشته درباره نحوه و میزان مصرف آنتی اسکالانت مطالبی را ارئه خواهیم نمود

آنتی اسکالانت برای جلوگیری از تشکیل رسوب بر روی ممبران ها و دستگاه آب شیرین کن اسمز معکوس و سیستم‌های نانوفیلتراسیون بسیار مفید بوده و توصیه می‌گردد زیرا از تشکیل رسوبات غیر آلی به ویژه کربنات کلسیم، سولفات‌ها و آهن ممانعت می‌کند.

میزان مصرف آنتی اسکالانت با توجه به سختی آب ، دبی آب ،میزان فلزات سنگین آب مثل سلیس،آهن،منگنز و…میتواند متغییر باشد

به منظور بررسی و خرید محصولات، بر روی دستگاه آنتی اسکالانت کلیک کنید.

ویژگی‌های آنتی آسکالانت

  • حالت فیزیکی: مایع
  • PH محصول 1%: کمتر از 2
  • رنگ: زرد کمرنگ
  • مقدار انحلال در آب: کاملاً محلول

میزان مصرف و چگونگی مصرف آنتی اسکالانت

بعد از  فیلتر کارتریج و قبل از ممبران دستگاه تصفیه آب صنعتی، دوزینگ پمپ نصب می گردد جهت تزریق آنتی اسکالانت .

بصورت معمول حدود سه  پی پی ام   یعنی 3 گرم به ازای هر متر مکعب آب خام (ورودی) دستگاه اسمز معکوس از راه سیستم تزریق مواد شیمیایی که روی دستگاه RO وارد می‌گردد.

میزان تزریق به وسیله درجه تزریق پمپ و غلظت محلول ساخته شده، تنظیم می‌گردد. میزان دقیق تزریق با توجه به آنالیز آب خام و مقدار بازیابی (Recavery) سیستم اسمز معکوس به شمار می‌آید.

بسته بندی: بشکه‌های پلاستیکی 20 تا 200 لیتری (25 و 230 کیلو گرمی)

موارد ایمنی: می‌بایست از هرگونه برخورد و تماس با چشم و پوست بدن ممانعت به عمل بیاید و محل نگه داری آن ظروف کاملاً بسته و مکان خشک و تاریک است.

با توجه به این که هزینه خرید ممبران در دستگاه تصفیه آب صنعتی، بالاست و در بحث نگهداری و سرویس‌های خوب آب شیرین کن، هدف این است که عمر ممبران را بالا ببریم که از اوت شدن ممبران در زمان‌های کوتاه جلوگیری به عمل آید، لذا توصیه می‌شود که آنتی اسکالانت (Antiscalant) استفاده شده در دستگاه تصفیه آب مرغوب باشد تا بتواند مانع از ایجاد رسوب در سطح ممبران باشد. زیرا تنها عامل بازدارنده در دستگاه آب شیرین کن برای عدم چسبندگی رسوبات بر روی ممبران، آنتی اسکالانت است.

لازم به ذکر است میزان تزریق آنتی اسکالانت باید بر اساس آنالیز آب ورودی به دستگاه آب شیرین کن محاسبه گردد.

تزریق کم‌تر از حد لازم و بیشتر از حد لازم می‌تواند تاثیرات منفی روی ممبران ایجاد کند. در کنار تزریق آنتی اسکالانت مناسب توصیه می‌شود که پیش تصفیه دستگاه آب شیرین کن نیز مرتب چک کردد و فیلترهای شنی کربنی بک واش گردد و فیلترهای میکرونی به موقع تعویض گردد تا بتوانیم عمر ممبران دستگاه‌های آب شیرین کن را بالا ببریم.

در این مقاله درباره نحوه و میزان مصرف آنتی اسکالانت (Antiscalant) مطالبی را به شما خوانندگان گرامی ارائه دادیم. در انتها اگر نظر و پشنهادی دارید در بخش دیدگاه های همین پست به ما اعلام کنید.

4/5 - (3 امتیاز)

شرکت آتیه انرژی

شرکت مهندسی آتیه انرژی تلاش بادراختیار داشتن کادری متخصص و متعهد خدمات خود را در زمینه ی مشاوره و طراحی ، ساخت وتولید سیستم ها و فرایندهای جدید تصفیه آب، ساخت واجرای سیستم های تصفیه آب صنعتی و پکیج های تصفیه فاضلاب، خدمات خود را بدین شرح اعلام میدارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا