اخبار صنعت تصفیه آب صنعتی و کشاورزی ایران

رسوب زدایی کندانسور چیلر به طریق اسید شویی چیلر

آیا رسوبزدای گیاهی جایگزین مناسبی برای اسید شویی چیلر هست؟

بهترین جایگزین در اسید شویی چیلر استفاده از رسوبزدای گیاهی می‌باشد. بدون هیچ گونه خوردگی روی فلزات و همچنین بدون خطر برای اپراتور و بدون هیچ گونه مشکل محیط زیستی.

به منظور بررسی و خرید لیست محصولات، بر روی لامپ یو وی کلیک کنید.

در باب رسوب زدایی کندانسور چیلر (اسیدشویی چیلر) باید گفت در سیستم‌های سرمایشی چیلر تراکمی آبی چون آب به صورت مداوم در حال گردش است , به علت املاح موجود در آب به مرور زمان یون‌های مثبت و منفی آب به یکدیگر می‌چسبند و رسوب را در سیستم‌ها تشکیل می‌دهند. برای عملکرد بهتر و راندمان بالای چیلرها نباید در این سیستم‌ها رسوب تشکیل شود.

به منظور بررسی و خرید محصولات، بر روی دستگاه تصفیه آب صنعتی کلیک کنید.

زیرا انتقال حرارت در کندانسور به خاطر به وجود آمدن رسوب در نازل‌ها و سطوح پایین می‌آید. لذا اپراتور باید به صورت حداقل سالانه باید داخل کندانسور ها را شست و شو دهد که اگر در سطح رسوب تشکیل شده باشد به طور کامل حذف می‌گردد.

در سیستم چیلر آبی که در گردش می‌باشد مهم‌ترین نقش را برای انتقال حرارت دارد و این آب در سیستم باید مرتب تحت کنترل سالانه باشد در ضمن باید توجه داشت تمامیه فیلترها و صافی ها را اپراتور مورد بازبینی قرار دهد.

چه زمانی اپراتور باید شست و شو شود؟

زمانی که اپراتور با مشکل گرفتگی یا رسوب مواجه شود باید مراحل شست و شو را انجام دهد و تمامی رسوبات را به طور کامل از سیستم خارج نماید. برای شست و شو و عمل رسوبگیری ابتدا باید درب کندامسور را باز کرد و داخل آنها را مشاهده نمود که اگر شی خارجی و یا پلاسنیکی درون آن بود خارج کنیم. پس از سالم بودن قطعات آن مطمئن شویم که اگر نیاز به تعمیرات دارد آنها را تعمیر کنیم.

در رسوبزدایی کندانسور به وسیله رسوبزدای گیاهی اگر مقدار ظرفیت چیلر کوچک باشد باید برج خنک کننده را خاموش کنیم و ماده رسویزدای گیاهی را داخل محفظه برج ریخته و با استارت زدن پمپ کندانسور مرحله شست و شو را انجام داده و به محض تمیز کردن لوله‌های کندانسور ماده رسوب گیر را از سیستم خارج می‌کنیم.

ولی اگر ظرفیت چیلر بزرگ باشد از روش دیگر جهت شست و شو باید استفاده کرد ابتدا باید با فشار بالا رسوبات را خارج کنیم و نوع رسوب را بررسی کنیم که اگر نیاز باشد از محلول خاصی جهت شست و شو استفاده نماییم. بهترین نوع شست و شو برای سیستم‌ها استفاده از رسوبزدای گیاهی یا اسید شویی با چیلر است، زیرا این محلول باعث خوردگی نمی‌شود و تمامیه رسوبات را از سیستم خارج می‌کند.

برای شستشوی های سالیانه معمولاً و اسید شویی چیلر از اسید استفاده می‌کنند که خطرات زیادی برای اپراتور و برای فلزات نرم و حساس دارد.

سایر فعالیت‌های این شرکت عبارت است از:

  • مواد پیشگیری از رسوب در دیگ بخار، چیلر
  • مواد مصرفی دستگاه تصفیه آب صنعتی شامل فیلتر میکرونی، آنتی اسکالانت و تجهیزات دستگاه آب شیرین کن صنعتی
  • آب شیرین کن کشاورزی
4/5 - (2 امتیاز)

شرکت آتیه انرژی

شرکت مهندسی آتیه انرژی تلاش بادراختیار داشتن کادری متخصص و متعهد خدمات خود را در زمینه ی مشاوره و طراحی ، ساخت وتولید سیستم ها و فرایندهای جدید تصفیه آب، ساخت واجرای سیستم های تصفیه آب صنعتی و پکیج های تصفیه فاضلاب، خدمات خود را بدین شرح اعلام میدارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا