اخبار صنعت تصفیه آب صنعتی و کشاورزی ایران

روش گندزدایی در تصفیه فاضلاب

مهمترین روشهای گندزدایی در تصفیه فاضلاب

در این مطلب ما قصد داریم چند روش گندزدایی در تصفیه فاضلاب که وجود دارد را به شما معرفی کنیم. در زیر به آنها اشاره می‌کنیم. با آتیه انرژی همراه باشید.

گندزدایی در تصفیه فاضلاب با برم کلرید:

برم کلرید ماده شیمایی خطرناک و خورنده‌ای است که در گند زدایی در تصفیه فاضلاب استفاده می‌شود. بنا بر این حمل و ذخیره سازی و کار کردن با آن در تصفیه فاضلاب مستلزم مراقبتهای ویژه است.

به منظور بررسی و خرید لیست محصولات، بر روی لامپ یو وی کلیک کنید.

با این حال آهنگ تبخیر این ماده نسبت به کلر در گندزدایی در تصفیه فاضلاب کمتر است و بدین جهت به اندازه کلر خطرناک نیست. برخلاف برم مایع برم کلرید اثر خورندگی نسبتاً کمی بر فولاد دارد.

به همین سبب می‌توان در گند زدایی در تصفیه فاضلاب از همان مخازن و لوله کشی‌های که برای کلر به کار می‌روند، برای برم کلرید نیز بهره گیری کرد. معمولاً می‌توان از همان مخازن و لوله کشی‌هایی که در گند زدایی در تصفیه فاضلاب کلر بکار می‌رود، برای برم کلرید نیزه بهره گیری کرد.

معمولاً برم کلرید را به صورت مایع در سیلندرها، کامیون‌های مخزن دار یا مخازن 3000 پوندی حمل می‌کنند. کاربرد برم کلرید در گند زدایی در تصفیه فاضلاب محدود است.

برم کلرید برای گند زدایی در تصفیه فاضلاب به صورت گاز مایع به کار می‌رود. منبع برم کلرید را به طور مصنوعی تحت فشار نیتروژن قرار می‌دهند تا مایع درون منبع تحت فشار ثابت به درون دستگاه تغذیه کننده تخلیه شود.

بیشتر بخوانید: رسوب زدایی کندانسور چیلر به وسیله رسوبزدای گیاهی

دستگاه تغذیه مایع برم کلرید مایع را به درون جریانی از آب ترقیق وارد می‌کند و محلول برم کلرید حاصل به فاضلاب زده می‌شود. نموداری از یک سیستم نمونه وار کاربرد برم کلربد در گندزدایی تصفیه فاصلاب در شکل می‌بینید.

مقدار برم کلرید باقی مانده در مخزن به سرعت کاهش میابد. بدین سبب باید برم کلرید در نقطه ورود به فاضلاب به خوبی با فاضلاب مخلوط شود. در صورتی که از اندازه گیری برم کلرید باقی مانده برای تنظیم آهنگ تغذیه آن به فاضلاب استفاده شود.

لوله برداشت نمونه را باید در جایی مستقر کنیم که نمونه برداشت شده آن نشان دهنده شرایط تصفیه فاضلابی باشد که در حدود 5 دقیقه با برم کلرید در تماس بوده است.

گند زدایی در تصفیه فاضلاب با اوزون:

غلظت اوزونی که از هوا یا اکسیژن خالص تولید می‌شود آنچنان اندک است که بازده انتقال آن به فاز مایع از لحاظ اقتصادی در تصفیه فاضلاب با اوزون اهمیت بسزای دارد.

بدین سبب معمولاً از اتاقک تماس بسیار عمیق و سر پوشیده استفاده می‌شود. معمولاً اوزون از قسمت‌های تحتانی اتاقک تماس به صورت حبابهای ریز منتشر می‌شود. این عمل سبب تصفیه فاضلاب با اوزون و دستیابی به حداکثر انتقال و استفاده از اوزون می‌شود.

یک سیستم انتشار اوزون که به خوبی طراحی شده باشد قاعدتاً باید تا 90 درصد اوزون را انتقال دهد. گازهای خروجی از اتاقک تماس را باید به منظور انهدام اوزون حاصل می‌شود اکسیژن خالصی است که می‌توان آن را به دستگاه تولید اوزون باز گردانید.

گند زدایی در تصفیه فاضلاب با تابش فرابنفش uv:

در گند زدایی تصفیه فاضلاب با تابش فرا بنفش uv از هیچ گونه ماده شیمیایی استفاده نمی‌شود بدین سبب می‌توان این روش را در میان روش‌های خوب و معمول در ایمن‌ترین شکل استفاده کرد و نام برد.

در حال حاضر روش استفاده از تابش فرابنفش در گند زدایی در تصفیه فاضلاب به طور کامل امتحان پس نداده است. در برخی تصفیه خانه‌ها، روی سطح لوله‌های کوارتزی که لامپها فرابنفش در داخل آنها قرار دارد، رسوب تشکیل می‌شود.

تشکیل این رسوب، کارایی و قابلیت اعتماد سیستم را کاهش می‌دهد. متاسفانه پاک کننده‌های مکانیکی کنونی یا سیستمهای تنظیف صوتی، آنقدر کارایی ندارد که اثر بخشی لامپهای فرابنفش را در سطح مطلوب حفظ کنند.

امتیاز کاربران post

شرکت آتیه انرژی

شرکت مهندسی آتیه انرژی تلاش بادراختیار داشتن کادری متخصص و متعهد خدمات خود را در زمینه ی مشاوره و طراحی ، ساخت وتولید سیستم ها و فرایندهای جدید تصفیه آب، ساخت واجرای سیستم های تصفیه آب صنعتی و پکیج های تصفیه فاضلاب، خدمات خود را بدین شرح اعلام میدارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا