اخبار صنعت تصفیه آب صنعتی و کشاورزی ایران

دستگاه تصفیه آب صنعتی اسمز معکوس (آب شیرین کن برای آب دریا)

تاریخچه دستگاه تصفیه آب صنعتی اسمز معکوس

دستگاه تصفیه آب صنعتی آخر سال 1950 و زیر نظر آمریکا برای اولین بار اختراع شد و یک راه حل مناسب و اقتصادی برای جداسازی نمک از آب دریا استفاده شد.

استفاده از روش دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس یک نوع عملیات تفکیک است که در این عملیات با فشار آوردن بر روی یک حلال و رد کردن آن از میان ممبران ها مواد حل شده در یک سو می‌ماند و باقی مانده آن که حلال خالص است به سمتی دیگر از ممبران می‌رود.

با استفاده از فشار بیش از فشار اسمزی اثر معکوس اتفاق می افتد. مایعات از طریق غشا فشرده شده و مواد جامد محلول در پشت باقی می‌ماند.

برای نمک زدایی، خالص سازی آب و شیرین سازی آب توسط ممبران اسمز معکوس می‌بایستی اثر اسمز طبیعی معکوس گردد و به منظور ایجاد جریان از غلظت آب‌های لب شور و یا شور (آب دریا) به سمت جریان با غلظت کم نمک می‌بایستی فشار عملیاتی بیشتر از فشار اسمز بوجود آید.

اسمز معکوس شامل یه مکانسیم پخش می‌باشد در این مکانیزم بازده جدا سازی وابسته به غلظت املاح، فشار و سرعت جریان آب می‌باشد.

بیشتر بخوانید: دستگاه تصفیه آب اصل را چگونه از دستگاه غیر اصل بشناسیم؟

دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس برای منازل (خانگی):

دستگاه‌های تصفیه آب خانگی که با روش اسمز معکوس کار می‌کنند، از قویترین انواع دستگاه‌های تصفیه آب بشمار رفته و قادرند تا میزان بسیار زیادی از املاح و ناخالصی‌های آب را کاهش دهند.

از جمله مزیت‌های این دستگاه‌، می‌توان موارد زیر را بر شمرد:

  • قابلیت حذف ذرات تا حداقل ممکن و کاهش قابل توجه مقدار املاح موجود در آب تی دی اس از جمله نیترات، سرب، آرسنیک و …..
  • حذف انواع میکروارگانیسم‌ها شامل میکروبها، باکتری‌ها و ویروس‌ها
  • حذف کامل کلر و کاهش قابل توجه سختی آب جهت جلوگیری از رسوب گذاری در ظروف

طراحی سیستم پیش تصفیه اسمز معکوس، بدلیل پیچیدگی و تنوع موارد آن مانند ذرات جامد معلق، نرخ رسوب گذاری و تأثیر کیفیت آب خوراک بر روی عمر و استهلاک ممبرانها، جزو مباحثی است که همواره مد نظر مهندسین و سازندگان این رشته قرار داشته و دارد.

متأسفانه یکی از دلایل افزایش یافتن اهمیت این موضوع، ایجاد هزینه‌های هنگفت و یا حتی شکست در طرح‌های تصفیه آبی بوده است که بخش پیش تصفیه در آنها بخوبی طراحی نشده بودند.

دستگاه‌های آّب شیرین کن اسمز معکوس مورد استفاده تجاری

فرایند اسمز معکوس، که به اختصار RO نامیده می‌شود، فرایندی است که در طی آن نمک‌های محلول و آلاینده‌های موجود در یک مایع با استفاده از یک قانون طبیعی از مایع حامل جدا شده و مایع به اصطلاح خالص می‌گردد.

امروزه این فرایند به طور وسیعی در تصفیه آب، پساب و صنایع مختلف نظیر صنایع غذایی، نساجی، داروسازی و … جهت تهیه آب و سایر مایعات با درجه خلوص مورد نظر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دستگاه آب شیرین کن صنعتی بدون شک یکی از بهترین و بی نظیرترین کشفیات انسانی در زمینه دفع رسوبات و تصفیه آب می‌باشد.

دقت در ساخت دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس و طراحی دقیق آن بر اساس آب‌های مختلف می‌تواند کمک کند به خریدار که در آینده کمتر با مشکل مواجه شود و درزمان بهره برداری از آب شیرین کن بشود کاری کرد مشتری راحت باشد و کمتر مجبور شود دستگاه را خاموش کند جهت رفع عیب‌های احتمالی دستگاه

شرکت آتیه انرژی تلاش این افتخار را دارد که بیش از یک هزار دستگاه تصفیه آب صنعتی در کشور تولید کرده و در اختیار کشاورزان قرار داده است بدون هیچ گونه مشکلی.

استفاده صحیح از دستگاه تصفیه آب صنعتی و بهره برداری صحیح می‌تواند کمک خوبی به بالا رفتن راندمان دستگاه و پایین آمدن هزینه‌های نگهداری و تعمیرات دستگاه شود. به عنوان مثال بک واش نمودن مرتب فیلتر شنی و فیلتر کربن و تعویض بموقع فیلتر میکرونی می‌تواند کمک کند عمر مفید ممبران بالاتر برود.

نصب آب شیرین کن برای آب دریا نیز در این چند سال گذشته توانسته است مشکل کم آبی را حل نماید. برای مکان‌هایی که مجبور هستیم از آب دریا استفاده کنیم برای تصفیه آب، بهترین راه نصب آب شیرین کن برای آب دریا می‌باشد.

جهت راهنمایی رایگان و کسب اطلاعات بیشتر در باره دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس لطفاً با ما تماس بگیرید.

تلفکس: 02188420878

 

امتیاز کاربران post

شرکت آتیه انرژی

شرکت مهندسی آتیه انرژی تلاش بادراختیار داشتن کادری متخصص و متعهد خدمات خود را در زمینه ی مشاوره و طراحی ، ساخت وتولید سیستم ها و فرایندهای جدید تصفیه آب، ساخت واجرای سیستم های تصفیه آب صنعتی و پکیج های تصفیه فاضلاب، خدمات خود را بدین شرح اعلام میدارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا